جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنان آیت الله جعفری در مدرسه امام صادق (ع) جیرفت

حوزه/ آیت الله جعفری در جمع طلاب مدرسه امام صادق (ع) جیرفت، علم، تقوا و بصیرت را لازمه موفقیت طلاب دانست و گفت: طلبه فاضل و درس خوانده، آبروی حوزه علمیه است و حداقل میزان علمی طلاب تدریس سطح است. در زمان قدیم تدریس جزو برنامه های طلاب بود‌ و الان هم باید آن را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، آیت الله سیدیحیی جعفری، رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان در حاشیه بازدید از مدرسه علمیه امام صادق (ع) جیرفت، در جمع طلاب این مدرسه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به کشور، منطقه و حتی دنیا خدمت بزرگی شد. امام خمینی(ره) با بیرون کردن مستکبرین از این کشور شعار آزادگی رادر جهان طنین انداز کرد.

وی ادامه داد: هرچند  روحانیت در وقوع انقلاب نقش اساسی داشت، اما با پیروزی انقلاب، حوزههای علمیه رونق زیادی یافتند، به طوری که امروزه شاهد وجود مدارس علمیه در سرتاسر کشور هستیم.

آیت الله جعفری افزود: زمان قبل از انقلاب، برنامهها که امروز در حوزهها هست، وجود نداشت و حوزهها اینگونه فعال نبودند. در آن زمان طلاب و علما سختیهای زیادی را تحمل میکردند و الان طلاب در وضعیت مطلوبی درحال تحصیلند.

وی در رابطه با وظیفه طلاب بیان داشت: باید آنچه علما تا به حال به ما رسانده‌اند را حفظ کنیم و آن را رشد و ترقی دهیم. این راه، راه سختی است و باید خود را برای سختیهای این راه از الان آماده کنید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان ادامه داد: طلاب از این موقعیت جوانی حداکثر استفاده را ببرند. هم خوب درس بخوانند و هم به تزکیه نفس و تهذیب بپردازند و خود را متخلق به اخلاق اسلامی کند.

وی، علم، تقوا و بصیرت را لازمه موفقیت طلاب دانست و گفت: طلبه فاضل و درس خوانده، آبروی حوزه علمیه است و حداقل میزان علمی طلاب تدریس سطح است. در زمان قدیم تدریس جزو برنامه های طلاب بود‌ و الان هم  باید آن را جدی بگیرند.

وی، مباحثه یکی از امتیازات نظام آموزشی حوزه دانست و افزود: طلاب باید مباحثه را جدی بگیرند، مباحثه یعنی انسان به درس استاد کفایت نکند و  به حلاجی، بحث و فکر پیرامون نکته‌های اساسی آن بپردازد.

آیت الله جعفری تصریح کرد: طلاب مطالعات متنوع در کنار علوم حوزوی داشته باشند و در شبانه روز بخشی از وقت خود را  صرف مطالعه کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان به وقایع روز اشاره کرد و گفت: اخیرا تبلیغات زیادی علیه روحانیت چه مسئول چه غیر مسئول می شود، لذا بر ما واجب است که صبر داشته باشیم و مردم را بیدار کنیم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان کرد: مردم وقتی متوجه شدند که عده‌ای می‌خواهند از مساله گرانی و فشار اقتصادی سوء استفاده کنند، مسیر خود را از آنان جدا کردند. فشار اقتصادی هست و هیچ کس آن را انکار نمی‌کند، ولی همه مشکلات با تدبیر حل می شود و نباید به دشمن فرصت سوءاستفاده داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha