سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسلمانان آفریقای جنوبی به مصرف کم آب برای وضو تشویق شدند

حوزه/ درحالی که خشکسالی و کم آبی آفریقای جنوبی را تهدید می کند، شورای قضایی مسلمانان در کیپ تاون، از جامعه خواسته اند حداقل میزان آب را برای وضو مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از news24، شورای قضایی مسلمانان در کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی از جامعه اسلامی خواسته اند حداقل میزان آب را برای وضو گرفتن هنگام نماز مورد استفاده قرار دهند.

میشکا داریس سخنگوی این شورا گفت: در صورت عدم ابطال وضو مسلمانان می توانند از یک وضو  برای چند نماز روزانه استفاده کنند. در شرایط وخیم نیز می توان تیمم کرد.

وی در ادامه سخنانش افزود: مسلمانان نسبت به محیط زیست مسئول هستند و نباید اسراف کنند و آب را هدر بدهند. پیامبر اسلام (ص)، برای وضو گرفتن 755 میلی لیتر آب استفاده می کردند. ایشان همچنین در سخنانشان به عدم اسراف و مصرف بیش از اندازه آب، حتی در کنار رودخانه های جاری تاکید داشتند.

گفتنی است در حالی که بحران بی آبی و خشکسالی مردم در آفریقای جنوبی را مورد تهدید قرار داده است، اطلاعیه هایی در مساجد و مراکز اسلامی بر عدم مصرف بیش از حد آب گذاشته شده است.

در همین راستا روز یکشنبه 3 هزار نفر در جاده ای نزدیک دبیرستانی در کیپ تاون در آفریقای جنوبی گردهم آمده و نماز جماعت باران به جا آوردند.

قرار است در روز 4 فوریه نیز نماز باران در زمین ورزشی روبروی مسجد گیتزویل واقع در این شهر برگزار شود.

طبق آمار منتشر شده در روز دوشنبه، میزان ارتفاع سد در کیپ تاون در 29 ژانویه برابر با 26.3% اعلام شده است که نسبت به 26.6% در 26 ژانویه کاهش یافته است. در صورتی که این میزان به 13.5% برسد، شهر کیپ تاون سیستم شبکه آب رسانی به مناطق مسکونی را مسدود می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha