جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

حوزه/مدیر مدرسه علمیه اهل سنت کلاته بهار از توابع شهرستان راز و جرگلان گفت: استکبار جهانی، دشمن شیعه و سنی بوده و دشمن فرقه خاصی نیست، چون آنها با دین مبین اسلام و قرآن کریم مخالف هستند.

آخوند حاج دولت قاری نجاهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: استکبار جهانی، دشمن شیعه و سنی بوده و دشمن فرقه خاصی نیست چون آنها با دین مبین اسلام و قرآن کریم مخالف هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه استکبار جهانی جنگ‌های فراوانی را در کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن و غیره علیه مسلمانان راه‌اندازی کرده‌اند، سران کشورهای اسلامی باید بیش‌ازپیش با یکدیگر اتحاد و وحدت داشته و مانع جنگ و خونریزی و نیز کشته و آواره شدن شیعه و سنی در کشورهای مسلمان شوند.

آخوند نجاهی با تأکید بر اینکه جهان اسلام باید اختلافات جزئی بین خود را کنار بگذارند، گفت: در این رابطه استکبار جهانی، دشمن شیعه و سنی بوده و دشمن فرقه خاصی نیست چون آنها با دین مبین اسلام و قرآن کریم مخالف هستند، بنابراین مسلمانان باید با یکدیگر یکدل بوده تا بتوانند به حرکت و زندگی خود ادامه دهند.

وی با برشمردن مأموریت علمای اسلام اعم از شیعه و سنی در عملیاتی سازی وحدت و مقابله با تفرقه اظهار داشت: بی‌شک وظیفه آنان، اقتدا به سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است چون حضرت محمد (ص) پس از ورود به مدینه نخستین اقدامی که انجام داد ایجاد وحدت و یکدلی میان اقوام و مذاهب بود.

وی  با اشاره به توطئه دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه بین امت اسلامی افزود:  مسلمانان باید با یک دیگر برادر، متحد و مسنجم باشند.

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت کلاته بهار از توابع شهرستان راز و جرگلان تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) و قرآن دو عنصر اساسی به هم پیوسته و استوار برای ایجاد وحدت اسلامی هستند، بنابراین بزرگ‌ترین وظیفه علمای اسلام در شرایط کنونی که مسلمانان زیر بار شکنجه و ظلم استکبار جهانی هستند، آگاه‌سازی شیعه و سنی نسبت به لزوم وحدت و جلوگیری از تفرقه است.

آخوند نجاهی با تأکید بر اینکه امروز مسلمانان بیش از هر چیز به وحدت و همدلی نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: باید از هر کاری که موجب تفرقه و اختلاف می‌شود، اجتناب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha