شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام ملکی با تاکید بر این که حضرت زهرا(س) درس ولایتمداری را به همگان آموخت، گفت: سیره و مکتب فاطمی باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و تمام افراد جامعه قرار گیرد، چرا که حضرت فاطمه (س) شایسته‌ترین الگو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی ملکی، امروز در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به ابعاد شخصیتی آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه فضائل انسانی و بشری است و بانوان جامعه اسلامی باید بکوشند در زندگی شخصی و اجتماعی خود به این بانوی بزرگ اقتدا کنند.

وی با تاکید بر این که حضرت زهرا(س) درس ولایتمداری را به همگان آموخت، ادامه داد: سیره و مکتب فاطمی باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و تمام افراد جامعه قرار گیرد، چرا که حضرت فاطمه (س) شایسته‌ترین الگو است.

این استاد حوزه با بیان این که روابط خانوادگی حضرت فاطمه(س) برای همه کسانی که خواهان یک زندگی متعالی و موفق هستند، درسهای ارزشمندی را ارائه می دهد، ابراز داشت: ابعاد شخصیتی وجود مقدس حضرت ‌صدیقه ‌طاهره(س) چنان گسترده و دریای فضایل ایشان چنان بی‌کران است که زبان از توصیف شایسته ایشان قاصر است.

وی با اشاره به اینکه رفتار حضرت محمد(ص) با حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار زیبا و آموزنده است، بیان داشت: عادت پیامبر(ص) این بود که هنگام سفر، آخرین دیدارش با حضرت فاطمه(س) و موقع بازگشت، نخستین دیدارش با ایشان بود و آن چنان برخورد می‌کردند که بینندگان را به تعجب وا می‌داشت.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) دفاع از حق را سیره خویش قرار داده و به بشریت آموخته است که از استقرار سلطه حکومت جلوگیری شود، افزود: پیامبر اسلام(ص) اخلاق و ایمان را نزد فاطمه زهرا(س) به ودیعه گذاشت و پیروان حضرت باید درس چگونه زیستن را از مکتب فاطمی بیاموزند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha