جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد ادیب

حوزه/ مدیر موسسه اندیشه پژوهان قم گفت: بحث نیازسنجی پژوهشی ۲۰ تا ۳۰ سال است که در کشور سابقه دارد، ولی در حوزه های علمیه این بحث جدید و نوین است و نیاز به کار بیشتر دارد.

محمد ادیب، پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه توجیهی «طرح نیازسنجی پژوهش در استان های خاص» که در بیت نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: هدف از «طرح نیازسنجی پژوهش» رسیدن به مجموعه ای است که پژوهش را تقویت کرده تا نیازهای جامعه شناسایی شود.

مدیر موسسه اندیشه پژوهان قم ادامه داد: بحث نیازسنجی پژوهشی 20 تا 30 سال است که در کشور سابقه دارد، ولی در حوزه های علمیه این بحث جدید و نوین است و نیاز به کار بیشتر دارد.

ادیب با اشاره به اینکه استان کردستان در این طرح به خاطر شرایط ویژه ای که دارد به صورت پایلوت انتخاب شده است، افزود: استان کردستان در این طرح بدین منظور به عنوان پایلوت انتخاب شد که دارای ویژگی های فراوانی همانند مرزی بودن، تعدد فرقه ها، دوری از مرکز و... می باشد.

مدیر موسسه اندیشه پژوهان قم افزود: برخی کارهای پژوهشی صورت گرفته متناسب با مناطق هدف نبوده است و هدف طرح استخراج مسئله هایی است که بتوان مراکز پژوهشی را هدایت کرد تا مطالبی که مورد نیاز مردم است در اختیار آنان قرار دهند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به مطلوب باید کارگروهی از نمایندگان ادارات و سازمان های استان تشکیل شود و در این کارگروه ها نیازها شناسایی شود.

مدیر موسسه اندیشه پژوهان قم در پایان اظهار کرد: در استان کردستان در بعد اسلامی با عناصر و المان های خاصی برخورد داریم. همانند قومیت، تکثر مذهبی، جریان های مذهبی، مرزی بودن و...، لذا باید نسبت به این مسایل توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha