شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روضه

حوزه/ سلسله روضه های اجتماعی با محوریت «دین داری در زمانه آشفتگی» در ادامه روضه های تخصصی به مناسبت ایام الله شهادت حضرت زهرا(س) با حضور اساتید و کارشناسان و برگزاری حلقه های معرفتی برگزار می شود.

محمد فروزبخش در  گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون برگزاری روضه های اجتماعی اظهار کرد: این روضه در ادامه روضه تخصصی است که در دهه اول صفر به مدت 6 شب برگزار شد، در آن روضه، سخنرانان به موضوع «آسیب شناسی تعامل جریان انقلابی با مردم» پرداختند.

وی در رابطه با نحوه برگزاری روضه های اجتماعی، تصریح کرد: چندین جلسه با تشکل های دانشجویی برگزار شد و با آنان در زمینه سیاست ورزی در دنیای آشفته، نشست های صمیمانه ای برگزار شد.

مسئول برگزاری روضه های اجتماعی، حرکت روضه های تخصصی را حرکتی ادامه دار دانست و تاکید کرد: مباحث اجتماعی باید وارد محافل مذهبی ما بشود و ما را از فضای انتزاعی خارج نماید،حتی بعد از ایام مذهبی هم باید نشست ها، جلسات ارئه نظر و آزاداندیشی و حلقه های معرفتی به صورت مداوم برقرار باشد.

وی اذعان کرد: آنچه در روضه های تخصصی مدنظر است، شرکت فعالانه مخاطب مردمی از یک سو و ارائه مباحث تخصصی از سوی دیگر است به نحوی که هم مخاطب شهری فعال شود و مباحث از چارچوب نظری نشست های علمی خارج و هم محتوای روضه ها پربارتر شود.

فروزبخش ادامه داد: مسجد امام به عنوان یکی از مراکز مذهبی و فرهنگی شهر اصفهان خود را موظف می داند که در راستای ماهیت انقلابی خود در این راستا برنامه ریزی و همت کند، معتقدیم پیگیری این جریان، می تواند کمک کند تا کارفرهنگی در شهر ما از روزمرگی فاصله بگیرد.

وی افزود:بر آنیم که در طرح و بحث موضوعات و قالب های کار، خودسانسوری را کنار بگذاریم و جسارت به خرج بدهیم و از موضوعات عینی دور نشویم.

فروزبخش با اشاره به آن که تجربه موفق روضه گذشته ما را بر آن داشت که در ایام فاطمیه هم آن را تکرار کنیم، گفت: ما در حال یک تجربه هستیم و امیدوارم با بهره مندی از نظرات، کیفیت کار را بهبود ببخشیم و تلاش می کنیم این نوخواهی به اصالت های روضه آسیب نزند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha