چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با اشاره به این که زندگی حضرت فاطمه(س) در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی حماسه است، گفت: خطبه فدکیه آن بانوی بزرگ اسلام بهترین منشور برای دفاع از حریم ولایت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین زارع، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری، امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: اگر با یک دید واقع بین و منطقی نگاه کنیم، بشریت یکجا مرهون فاطمه زهرا(س) است و این گزاف نیست بلکه حقیقت است؛ همچنان که بشریت مرهون اسلام، قرآن، تعلیمات انبیاء الهی و پیامبر خاتم است.

وی با بیان این که هر روز نور اسلام و معنویت فاطمه زهرا(س) آشکارتر خواهد شد و بشریت آن را لمس خواهد کرد، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی خود داریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص) دریای معارف توحیدی، الگو و اسوه همه اولیای الهی است، افزود: زندگی کوتاه این گوهر اسلام سرشار از معرفت الهی بود که الگوبرداری از آن به یقین تعالی و سعادت را برای همه به ارمغان خواهد داشت.

حجت الاسلام زارع به مسأله عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با تأکید براین که این مسأله مهم همواره مورد توجه و تأکید دخت نبی مکرم اسلام بود، گفت: سیره حضرت فاطمه (س) در مقوله حجاب یک الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در دوران عمر کوتاه اما پربرکت خود مشکلات و ناملایمات بسیاری را تحمل کردند و هیچ‌گاه از راه دین خارج نشدند و همواره در همه حال همراه و همگام پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه گام بلندی در راستای دستیابی به جامعه اسلامی خواهد بود، بیان داشت: امروز همه باید در جهت تقویت و نهادینه شدن این فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که زندگی حضرت فاطمه(س) در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی حماسه است، ادامه داد: خطبه فدکیه آن بانوی بزرگ اسلام بهترین منشور برای دفاع از حریم ولایت در جامعه است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر را بزرگ ترین یادمان انقلاب توصیف کرد و گفت: جشن های یوم الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به نسل جوان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی الگوی جدیدی را در عرصه مدیریت جهانی ارائه داد، تصریح کرد: امروز این الگوی مدیریتی مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است.

حجت الاسلام زارع همچنین با بیان این که انقلاب اسلامی بستری را برای بیداری انسان های آزاده و مستضعف دنیا فراهم کرد، ادامه داد: نهضت رهایی بخش امام راحل، سبب خوشحالی محرومان دنیا شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فجر انقلاب تحولی برای مردم و میهن اسلامی به شمار می آید و باید قدر آن را دانست، گفت: انقلاب اسلامی شجره طیبه ای است که باید با همه جود حفظ شود و در انتقال ارزش ها و دستاوردهای انقلاب تلاش کنیم.

حجت الاسلام زارع ایام الله دهه فجر را یادآور وحدت و همدلی ملت ایران در برابر نظام پادشاهی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی با تبعیت از مولا و مقتدای خود نظام دو هزار و 500 ساله پادشاهی را در ایران برچید و یک نظام کاملاً اسلامی را پایه گذاری کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم ترین عامل در پیروزی انقلاب اسلامی وحدت میان اقشار مختلف مردم بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با ایجاد روحیه وحدت و خودباوری توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

وی با بیان این که الگوی امام خمینی(ره) برای برپایی انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورای امام حسین(ع) بود، گفت: پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی ایران، هنوز دشمنان نتوانسته اند کوچک ترین خدشه ای در آن ایجاد کنند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری در پایان گفت: اکنون که حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، روشن شده است که درونمایه اسلامی انقلاب و حمایت های مردم از آن، دلیل اصلی ماندگاری و بالندگی انقلاب در سی سال اخیر بوده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha