پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
چالش ازدواج دختران نوجوان در غنا

حوزه/ در غنا این روزها بحث مهمی در مورد شرایط سخت تر دختران نسبت به پسران خردسال غنایی که مجبور به ازدواج زودرس می شوند در محافل مطبوعاتی مطرح شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، این روزها بحث مهمی در مورد شرایط سخت تر دختران نسبت به پسران خردسال غنایی که مجبور به ازدواج زودرس می شوند در محافل مطبوعاتی مطرح شده است.نسبت بیشتر دختران اخراج شده از مدارس به علت ازدواج زود هنگام خانواده ها را در بحران قرار داده است.در بررسی انجام شده میان اینگونه دانش آموزان مدارس غنا دلایلی چون نوع مذهب، آموزش، محل زندگی، فقر مالی، اعتقاد سنتی به ارث رسیده عروس به خانواده داماد، از هم پاشیدگی خانوادگی، دعاوی و اختلافات والدین مطرح شده است.

در غنا،از هر 5 دختر نوجوان یک نفر قبل از رسیدن به سن 18 سال ازدواج کرده است

اخیراً بخش جمعیتی سازمان ملل به بررسی تحقیقی ازدواج دختران نوجوان در غنا پرداخته است.نتایج این بررسی نشان می دهد که همه کشورهای آفریقایی و از جمله غنا دارای مشکل ازدواج دختران نوجوان می باشند که این باور سنتی موجب فقر آموزشی، فقر مالی و آینده تاریک کودکان غنایی می شود.

در غنا،از هر 5 دختر نوجوان یک نفر قبل از رسیدن به سن 18 سال ازدواج کرده و 25% زنان ما بین 20 تا 24 سال قبل از رسیدن به سن 18 سالگی  ازدواج داشته اند. 5% دختران قبل از 15 سالگی ازدواج می کنند و در خانواده های فقیر چهار برابر و در میان دختران بی سواد دو برابر این مقدار می باشد.

مهمترین آسیب ازدواج زود هنگام دختران فقر زندگی می باشد

اما، مهمترین آسیب ازدواج زود هنگام دختران فقر زندگی می باشد و فقدان آموزش از جمله عوامل مهم تاثیرگذار بر فقر آنهاست. این گزارش زنگ خطر را برای غنا اعلام کرده چرا که در مقایسه با دیگر کشورهای جهان آمار بالایی را نشان داده است.

بررسی آماری باروری دختران خردسال در غنا در سال 2012 برابر 750 هزار مورد بین سنین 15 تا 19 می باشد.

وزیر جنسیت کودکان و حمایت اجتماعی غنا اخیراً از تمام مناطق شمالی این کشور که دارای بالاترین نرخ ازدواج زودهنگام دختران است بازدید نموده از بزرگان سنتی این مناطق درخواست کرده تا با آموزش های فرهنگی مناسب خانواده ها آسیب پذیری این بحران اجتماعی را برایشان بیشتر روشن نمایند.

سازمان ملل در حوزه جمعیتی خود نیز برنامه تقویت آموزش فرزندان دختر غنایی را بیش از گذشته در دستور کار خود دارد تا از این طریق بتواند فرهنگ مبارزه خود کودکان را با این پدیده آسیب زا فراهم و توسعه دهد.البته این مهم نمی تواند بدون ایفای نقش مهم رسانه های ارتباط جمعی در غنا اتفاق افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha