چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پوسترهایی با عکس هیتلر بر دیوار مسجد اتاوای کانادا پیدا شدند

حوزه/درحالی که تنها یک روز از بزرگداشت یادبود تیراندازی مسجد کبک در سرتاسر کانادا می گذرد، نصب پوسترهایی با تصاویر هیتلر و نمادهای نژادپرستی بر دیوار مسجدی در اتاوا نگرانی جامعه اسلامی را برانگیخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، نصب پوسترها و اعلامیه هایی بر مسجدی در اتاوای کانادا، نگرانی جامعه اسلامی را برانگیخته است.

افراد ناشناس اعلامیه ها و پوسترهای آزاردهنده ای دارای تصاویری از آدولف هیتلر و نمادهای نژادپرستی بر دیوار این مسجد نصب کردند. این اقدام نژادپرستانه و اسلام هراسی در حالی رخ داده که تنها یک روز پیش مراسم بزرگداشت یادبود تیراندازی در مسجد کبک کانادا، در شهر اتاوا و دیگر شهرهای کانادا برگزار شد.

در این تیراندازی تروریستی در مسجد، 6 نمازگزار مسلمان به شهادت رسیده و 19 تن دیگر مجروح شدند. مسلمانان کانادا بر این باور هستند که سیاستمداران تلاش کافی برای مقابله با اسلام هراسی به کار نمی گیرند.

به  پلیس در ساعت 7 صبح روز گذشته برای تحقیقات در رابطه با این حادثه خبر داده شد. به گفته پلیس اتاوا، تحقیقات در رابطه با یک جرم نفرت محور در مسجد پایانه غربی آغاز شده است.  

ریک چیارلی نماینده شورای شهر محله ای که این مسجد در آن واقع شده، طی پیامی این اقدام خرابکارانه را محکوم کرده و در توییتر خود نوشت: مشاهده پوسترهای نژادپرستانه بر دیوار مسجدمان واقع مایه شرمندگی و ناامیدی است. این کار غیرقابل توجیه است و ما همه این اقدام را محکوم می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha