شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، اصلاح برجام را جدیدترین توطئه آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران دانست و از اروپائیان خواست برجام را یک فرصت برای ارتباط با ایران بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، صبح چهارشنبه با استقبال حجت الاسلام نعمت زاده، امام جمعه مرند و علیار راستگو فرماندار ویژه مرند و جمعی از مسئولان وارد این شهر شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در اولین برنامه، با حضور در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند نمایشگاه کتاب فاطمی را افتتاح کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس در پادگان تیپ 321 نزاجا، به یادمان شهید شریف اشراف در این پادگان ادای احترام کرد.

وی در جمع فرماندهان و سربازان این پادگان با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بشریت مرهون حضرت فاطمه زهرا(س) است و این حقیقتی است که همه باید به آن پی ببریم ما نیز که ادعای آن را داریم که پیرو ایشان را داریم باید در عمل به اثبات برسانیم و فاطمی باشیم.

امام جمعه تبریز افزود: با تجمل گرایی و اشرافیت نمی توان پیرو حضرت زهرا(س) بود، کسی که می گوید فاطمی هستم باید در عمل نشان دهد، ما باید شایستگی خودمان را به اثبات برسانیم، مگر نمی گوئیم جهازیه ایشان چه بود، اما شاهد هستیم که چه نوع مهریه هایی را تعیین می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) اظهار کرد: باید فضائل حضرت فاطمه(س) برای مردم تبیین شود و در جهت الگوگیری از روش و سبک زندگی فاطمی فرهنگ سازی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه جدید آمریکا علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد: اصلاح برجام جدیدترین توطئه آمریکایی هاست، در روزهای گذشته برخی مقامات اروپایی مواردی در خصوص توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نقش آن در منطقه بیان کردند که نشان می دهد توطئه جدیدی در راه است و طراحی های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران در راه است.

امام جمعه تبریز افزود: وزیر امور خارجه فرانسه ادعا کرده بود که با ایران در موضوع توانمندی موشکی مذاکره کرده و در سفر آینده خود به ایران در موضوع حزب الله مذاکره خواهد کرد، همچنین زمزمه هایی از برخی مقامات آمریکایی شنیده ایم و اخبار دیگری در زمینه طراحی تحریم هایی که بر برجام لطمه نمی زند نیز منتشر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمریکایی ها قصد دارند مقارن با حفظ توافق هسته ای در جهت مقابله با اقدامات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف ساخت و به کارگیری سلاح های کشتارجمعی است و این مساله از نظر فقهی در اسلام منع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل موشکی با کسی مذاکره نخواهد کرد، چرا که این یک مساله دفاعی است، تعداد و تنوع موشک ها براساس تهدیدها علیه انقلاب اسلامی طراحی شده و در حال اجراست.

وی با تشریح نقش جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه خاطرنشان کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه به درخواست قانونی این دولت ها صورت گرفته و با اشالغگری نیروهای تجاوز آمریکایی کاملا متفاوت است.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: اروپایی ها باید موضوع برجام را برای خود یک فرصت بدانند و خط خود را با آمریکا جدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه بر ضرورت حفظ عوامل پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: ایمان مردم و حضور در صحنه و رهبری پیامبرگونه حضرت امام راحل از عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، اما آنچه موجب بقای انقلاب اسلامی خواهد بود، همان عوامل ایجاد انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر ضرورت حفظ وحدت مردم تاکید کرد و اذعان داشت: باید اتحاد و همدلی بین مردم استمرار داشته باشد، اعتقاد مردم به اسلام باید حفظ و تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به دنبال حل این مشکلات باشند تا به نحو احسن حل شود، اما مردم از آرمان های امام و شهدای انقلاب دفاع خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha