جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان گفت: انقلاب ایران با توجه به ماهیت آن که یک ماهیت دینی است و در دنیای کنونی که تمام قدرت ها و طاغوت ها برای مقابله با دین شمشیر را از رو بسته اند.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی به آسیب ها و چالش های داخلی و خارجی پیش روی انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی اشاره کرد.

وی ادامه داد:: خداوند منان در قرآن کریم می فرمایند که «وَلَقَدأَرسَلنَا مُوسَی بِآیَاتِنَا أَن أَخرِج قَومَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّور وَ ذَکِّرهُم بِأَیِّامِ اللهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ/ موسی را با آیات و نشانه های خود فرستادیم که قوم خود را از تاریکی به روشنایی بیرون آر، وروزهای خدا را به یادشان بیاور. که در این برای هر شکیبای شکرگزار عبرت هاست».

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان افزود: در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران، لازم است به شرایط و وضعیت داخلی و خارجی انقلاب ایران و جایگاه کنونی آن در جهان معاصر از نظر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و....مروری داشته باشیم و به تبع هر پدیده ای که در این عالم اتفاق می افتد و با گذشت زمان دچار دگرگونی ها شده تغییرات مثبت یا منفی در آن پدید می آید که انقلاب ها از جمله انقلاب ملت ایران هم به حکم آن که یک پدیده است از آن مستثنا نیست .

لزوم شناسایی آسیب ها

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان گفت: به حکم همین اصل، لازم است برای تداوم انقلاب و استمرار آن وضعیت آن دائم رصد شده موانع و مشکلات و آسیب های آن شناسایی و برطرف و عوامل قوت آن تقویت گردد.

وی افزود: انقلاب ایران با توجه به ماهیت آن که یک ماهیت دینی است و در دنیای کنونی که تمام قدرت ها و طاغوت ها برای مقابله با دین شمشیر را از رو بسته اند، ظهور کرده و با مشکلات و موانعی که از سوی دشمنان ایجاد می شود، روبروست که راه مبارزه و فائق آمدن بر این مشکلات در مرحله اول  شناخت این چالش هاست.

برخی از مشکلات داخلی ربطی به دشمنان ندارد

حجت الاسلام شریفی خواه ادامه داد: می توان چالش ها را به دو دسته  داخلی و خارجی تقسیم کرد، البته ممکن است برخی از مشکلات داخلی ربطی به دشمنان نداشته باشد، ولی در هر حال از آن جا که آسیب هست و در عاقبت و سرنوشت انقلاب دخیل است باید بررسی و رصد شده تا راه حل آن نیز پیدا و ارائه شود.

وی تصریح کرد: از طرفی ممکن است مشکلاتی خارجی وجود داشته باشد که سرمنشأ داخلی داشته باشد،  آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: از نظر مشکلات خارجی همان طور که اشاره شد، چون در مقابل ما طاغوت ها و ابرقدرت های جهانی هستند با مشکلاتی که آن ها برای ما ایجاد می کنند روبرو هستیم که به چند مورد آن اشاره می کنیم:

تفکر لیبرالیسم و مادیگرایی غربی

وی به تقابل تفکر تفکر لیبرالیسم و مادیگرایی غربی با جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اسلام دینی است که اساس آن بر قسط و عدل و همسانی اجتماعی ابناء بشر پایه گذاری شده است و تنها برتری را در رعایت تقوا و نزدیکی به خدای متعال می داند، اما این خلاف خواسته و امیال سردمداران تفکر لیبرالی است که اصالت را به سرمایه داران بزرگ می دهد، لذا همان طور که انقلاب اسلامی شعارش حمایت از مستضعفان عالم است درست در مقابل این تفکر غربی قرار دارد و این خود باعث تقابل جدی بین دنیای غرب و انقلاب اسلامی گردیده است.

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: طرفداران لیبرالیسم غربی برای جلوگیری از گسترش تفکر ناب انقلاب ایران تمام تلاش خود را مصروف داشته به انواع وسایل برای مقابله متوسل می شوند.

حجت الاسلام شریفی خواه به برخی راه های مقابله امپریالیسم با اصل و فلسفه اسلام اشاره کرد و گفت: اولین حرکت دشمنان جمهوری اسلامی؛ تضعیف ولایت فقیه و تفکر حاکمیت اسلامی است.

تلاش دشمن برای تضعیف ولایت فقیه و حاکمیت اسلامی

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: از آن جا که یکی از ارکان شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران رهبری آن بود که از متن دین برخاسته و پشتوانه اعتقادی در اذهان آحاد جامعه دارد، دشمن برای تضعیف نظام باید این رکن را متزلزل کند که البته با هماهنگی با عناصر شبه روشنفکر داخلی و نظریه پردازان غرب زده در حال پیگیری این مطلب است تا اصل ولایت فقیه را خدشه دار کند.

وی افزود: گاهی نیز با شبهه پراکنی های بی اساس مانند پیوند زدن ولایت فقیه با دیکتاتوری سعی در فرافکنی و شبه افکنی دارند، در حالی که اصل ولایت فقیه از متن مردم و با انتخاب غیر مستقیم مردم استقرار یافته است .

سنگ اندازی های دشمن در مسیر انقلاب و نظام

حجت الاسلام شریفی خواه به یکی دیگر از سنگ اندازی های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ایجاد مشکلات اقتصادی، از دیگر راه های مقابله استکبار با نظام مردمی و اسلامی جمهوری اسلامی است که نمونه های آن در دهه های اخیر به عینه دیده شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: از آن جا که قشر عمده  جامعه را افراد متوسط تشکیل می دهند و بار انقلاب نیز بر دوش همین قشر است دشمن برای دلسرد و ناامید کردن این قشر و جدا کردن آنان از نظام از طریق فشار اقتصادی و تحریم وارد شده انواع و اقسام مشکلات را برای جامعه به وجود آورده است. لذا مقام معظم رهبری نیز به این نقشه دشمن در بیانات خودشان اشاره فرموده اند: «هدف میان مدت دشمن؛ اقتصاد و معیشت مردم است؛ طراحی بدخواهان، اقصاد کشور نباید حرکت کند، معیشت مردم باید لَنگ بماند، کار و تولید رونق نگیرد و بیکاری بعنوان یک بلا باید عمومیت پیدا کند تا در نهایت، مردم از جمهوری اسلامی ناامید شوند.». ایشان با راهکارهایی چون پیگیری اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال داخلی و مبارزه با قاچاق سعی در خنثی کردن این حربه ی دشمن دارند .

 تفرقه افکنی بین شیعه و سنی

حجت الاسلام شریفی خواه یکی دیگر از راه های مقابه دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی را ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی دانست و گفت: این یکی از قدیمی ترین حربه های دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و عقب نگه داشتن مسلمین با مشغول کردن جامعه به اختلافات مذهبی است که هنوز هم آن را پیگیری کرده با ایجاد فرقه های نو ظهور تکفیری و.... سعی در اختلاف افکنی و ایجاد نا امنی و بد نام کردن اسلام در جهان داشته و می خواهند دامنه این اختلافات را به ایران که ام القرای جهان اسلام است بکشانند تا از این طریق نامارآمدی نظام و همین طور تضعیف آن را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: این جاست که مقام معظم رهبری حفظه الله برای مقابله با این نقشه دشمن به صورت بی طرفانه بحث شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی وهابی را مطرح کرده و فرمودند تعرض به مقدسات هر یک از مذاهب اسلامی، خط قرمز نظام است و ایشان دائم سعی در ایجاد وفاق و همبستگی بین علمای شیعه و سنی داشته و دارند .

ناکارآمد جلوه دادن نظام

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی در اذهان مردم از دیگر توطئه های دشمنان نظام است، گفت:  از آن جا که نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام دینی است که در برابر نظام های سکولار قد علم کرده و نظریه حکومت دینی را به عنوان یک نظریه نو  در عرصه حکومت داری به جهان معرفی کرده ـ و تا به حال نیز با وجود مشکلات عدیده ای که جهان خواران برای آن به وجود آورده توانسته روی پا بایستد و به پیش برود – دشمنان برای این که اذهان ملت ها را نسبت به این پدیده ی نو ظهور موفق بدبین کنند، سعی دارند در عرصه های مختلف آن از موفقیت آن جلوگیری کرده فعالیت های آن را کم ارزش جلوه دهند.

حجت الاسلام شریفی خواه افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند:«دشمنان ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی فقط به این دو موضوع می توانند امید داشته باشند یکی ناکارآمدی نظام را به مردم القا کنند یعنی بگویند این نظام نمی تواند خواسته های مردم را برآورده کند و با القای آن به مردم ارتباط مستحکم با نظام اسلامی را از بین ببرند دوم اینکه دسته بندی و اختلاف ایجاد کنند. این دو نقطه امید برای صهیونیست ها و آمریکایی ها، استکبار و دشمنان نظام اسلامی وجود دارد همه متوجه این دو نقطه باشند.»

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان گفت: این موارد اهم موانعی است که از محیط خارج به نظام مقدس اسلامی ملت ایران تحمیل می شود که إن شاءالله در سایه عنایت خداوند متعال و وحدت ملت ایران و رهبری های مقام معظم رهبری حفظه الله خنثی خواهد شد.

این کارشناس حوزوی در ادامه سخنان خود به برخی از مشکلات و چالش های داخلی نیز در جامعه  نو پای ما که وجود دارد اشاره کرد و گفت: باید اذعان کنیم که در داخل کشور مشکلاتی وجود دارد که نیازمند تعامل و همدلی ملت و نظام هستند.

سوء مدیریت در بخش های مختلف کشور

وی به برخی از این مشکلات اشاره کرد و گفت: سوء مدیریت در بخش های مختلف کشور، یکی از از موارد است که متاسفانه به عینه همه شاهد آن هستیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امروزه یکی از چالش های مهم نظام ما سوء مدیریت مدیران در اداره امور داخلی و بعضا خارجی است که هم مردم را دچار فشار و مشکلات کرده و هم چشم امیدی به دشمنان انقلاب داده است، البته برخی از این سوء مدیریت ها نیز ممکن است از طرف مهره های داخلی دشمن عمدا ایجاد شود که توانسته اند با نفوذ در ارگان های مهم حکومتی این چالش را برای نظام به وجود آورند.

وی تصریح کرد: لازم است در مواقع انتخابات ملت ما با بصیرت و شناخت بهتری نسبت به افراد و شاخصه های معرفی شده از طرف رهبر معظم انقلاب افراد متدین، متعهد وانقلابی را در پست های مدیریتی بگمارند تا مشکلات ایجاد شده به آرامی برطرف گردد.

تلاش دشمن برای ایجاد ابتذال فرهنگی

حجت الاسلام شریفی خواه، تلاش دشمن برای ایجاد ابتذال فرهنگی در جامعه بخصوص در بین نسل جوان و نوجوان را یکی دیگر از دسیسه های آنان عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات داخلی ما که البته منشأ خارجی هم می تواند داشته باشد بحث ابتذال فرهنگی و رنگ باختن بسیاری از ارزش ها و آداب و رسوم اجتماعی و دینی مردم است که مشکلاتی مانند بی بند وباری، طلاق، اعتیاد و .... شده است.

وی اضافه کرد: از آن جا که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی با پشتوانه دینی است این مطلب زیبنده نیست که مردم ما با پشت کردن به فرهنگ اصیل مذهبی و ملی خود به فرهنگ منحط غرب توجه کنند، چرا که دشمنان انقلاب از جمله صهیونیست ها خود اقرار به این مطلب دارند که برنامه ریزی های کلان بلند مدت و میان مدتشان از بین بردن فرهنگ اسلامی – ایرانی است و به قول شهید مطهری ملتی که مستعمره فرهنگی باشد از نظر سیاسی و اقتصادی نیز وابسته و برده بیگانگان خواهد شد.

تلاش برنامه ریزی شده صهیونیست ها

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: برای نمونه یکی از صاحبان رسانه صهیونیست به نام رابرت مرداک در مورد برنامه های فرهنگی بر ضد ایران در مقاله اش چنین می گوید: «برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع "مادر" را در دستور کار خود قرار دهم و در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می کند و اگر مادر را به لجن بکشیم تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد.» وی همچنین اشاره کرده است که تا سال 2020 کلمه مادر را در ایران بی معنا خواهد کرد.

برنامه دشمن برای ایجاد بحران های اقتصادی در ایران

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: ایجاد بحران های پی در پی اقتصادی و کاستن از اشتغال یکی دیگر از ترفندهای دشمنان این مملکت و نظام است.

وی تاکید کرد: با توجه به این که دشمن از انقلاب ملت ایران سیلی خورده و انقلاب جلوی زیاده خواهی استکبار در جهان را سدّ کرده و این هم به پشتوانه ملت بزرگ ایران اتفاق افتاده دشمنان جهانی با ایجاد مشکلات اقتصادی سعی در انتقام جویی از نظام و صاحبان آن  را دارند که این مقصود را با ایجاد تحریم های کمر شکن اقتصادی و بلوکه کردن دارایی ها ملت ایران و... پیگیری می کنند.

سوءمدیریت مسئولان

حجت الاسلام شریفی خواه اظهار داشت: از طرفی مدیریت ها در داخل نیز با عدم توجه به تولید داخلی، عدم نظارت صحیح بر بازار، عدم جلوگیری از قاچاق سازماندهی شده به مشکلات اقتصادی دامن زده موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده اند که مقام معظم رهبری نیز با هشدار به مدیران با درک مشکلات مردم، مسئولان را خطاب قرار داده و ایشان را به رفع وابستگی اقتصاد از نفت، توجه به اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید و مصرف داخلی هشدار می دهند تا از این طریق حربه دشمن در عرصه اقتصاد نیز ناکار شود در این عرصه نیز هم دولت و مسئولان و هم ملت شریف هر یک وظیفه ای جهاد گونه بر عهده دارند تا با حرکتی هماهنگ و جهادی دشمن را ناکام کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان گفت: در عرصه های مختلف داخلی و خارجی مشکلات و چالش های دیگری نیز وجود دارد و این طبیعی است که دشمنان و بدخواهان برای نظام و دولتی که در دنیا در مقابل آنان ایستاده دست انداز ایجاد کنند و راه حرکت ملت ایران را کند کنند، اما به فرموده رهبر معظم انقلاب این حرکت ملت ایران ادامه دارد و دشمنان هم نمی توانند به فضل الهی جلوی این حرکت را بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha