شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان

حوزه/ هفته قرآن و عترت از دهم تا شانزدهم بهمن در قالب ۱۶ جشنواره فرهنگی و هنری در کرمان در حال برگزاری است و بزرگترین اتفاق در این هفته برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت است که پیشانی فعالیت‎های موسسات قرآنی محسوب می‎شود.

محمد علی مشهدی مدیر دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، در رابطه با برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت در این استان گفت: به مناسبت ایام فرخنده دهه فجر و هفته قرآن و عترت، دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت استان کرمان درحال برگزاری است.

وی افزود: هفته قرآن و عترت از دهم تا شانزدهم بهمن در قالب شانزده جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع قرآن در حال برگزاری است که شامل بخشهایی چون خطاطی، نقاشی، فیلم، داستان نویسی، قرائت و حفظ قرآن میباشد که شش جشنواره در شهرستانهای استان و ده جشنواره در مرکز استان برگزار میشود.

وی ادامه داد: بزرگترین اتفاق در این هفته برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت است که پیشانی فعالیتهای موسسات قرآنی محسوب میشود و بازخورد عملکرد موسسات را در طول یک سال شاهد هستیم.

مدیر نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان در رابطه با نمایشگاه قرآن و عترت، بیان داشت: این نمایشگاه با  ظرفیت استفاده از موسسات، تشکلات، هییتهای مذهبی و مجموعههایی که در زمینه قرآنی کار میکنند در حسینیه ثارالله برگزار شده است.

وی در رابطه با هدف برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه و آشنایی مردم با فعالیتها و عملکرد موسسات مردمی قرآن کریم است.

مدیر عامل اتحادیه موسسات تشکلات قرآن و عترت استان کرمان در رابطه با تفاوت برگزاری این نمایشگاه با آنچه در سالهای قبل اتفاق افتاده است گفت: در سالهای گذشته اکثر نمایشگاه قرآن و عترت استان را مجموعههای اداری یا سازمانها و مجموعههای خارج از این استان شکل میدادند و اما الان 97 درصد ظرفیتی که در نمایشگاه وجود دارد از مجموعهها و تشکلات قرآنی داخل استان شکل گرفته است.

مشهدی در رابطه با نقش روحانیت و حوزه علمیه کرمان در برگزاری این نمایشگاه، گفت: حوزه علمیه کرمان چه خواهران و چه برادران پیش از شروع نمایشگاه و در طی جلسات اجرایی ما پشتیبان و حامی ما بودند و  اکنون در طول برگزاری نمایشگاه از ظرفیت روحانیون برای پاسخگویی شرعی و مشاوره مذهبی در غرفههای مخصوص استفاده میکنیم.

وی در رابطه با بازخورد و تاثیر برگزاری این نمایشگاه در جامعه بیان داشت: بزرگترین بازخوردی که نمایشگاه میتواند در جامعه داشته باشد را در راستای معرفی موسسات میتوان دانست، که حضور موستات قرآنی در این نمایشگاه باعث آشنایی مردم با آنها و برنامههای قرآنی در استان کرمان میشود.

 مشهدی در رابطه با حمایتهای صورت گرفته تصریح کرد: جا دارد از اداره کل امور فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه برای حمایتهای صورت گرفته در راستای برگزاری این نمایشگاه تشکر کنم.

وی افزود: البته با توجه به اینکه استان کرمان از ظرفیت بالایی برخوردار است و قرآن حدومرز ندارد، بنده حمایتها را کافی نمیدانم و توقع دارم با توجه به اینکه اتحادیه مووسسات قرآنی یک اتحادیه تازه شکل گرفته برای انسجام موسسات قرآنی و مجموعههای مردمی است، حمایت خودشان را از ما بیشتر داشته باشند تا ما بتوانیم موفقتر عمل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha