پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان

حوزه/ کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان از حضور فعال حوزه استان در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد.

حجت الاسلام فرهاد معافی کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان،  در رابطه با دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان گفت: دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان کرمان همزمان با هفته قرآن و عترت، با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه در حال برگزاری است.

وی در رابطه با نقش حوزه علمیه در برگزاری این نمایشگاه، بیان داشت: در جلساتی که با مدیر کل ارشاد، دستگاه‎های دولتی و ارگانهای متفاوتی برگزار گردید، تصمیم بر این شد حوزه علمیه استان نیز علاوه بر برنامههایی که در مدارس علمیه دارد همچون برنامه ویژه کرسی تلاوت که در یکشنبه هفته آینده در مدرسه ابراهیمیه برگزار میشود؛ در این نمایشگاه نیز حضور پیدا کند.

حجت الاسلام معافی تصریح کرد: طی جلساتی که در معاونت تهذیب حوزه استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه کرمان و حجت الاسلام مومنی معاون تهذیب حوزه استان داشتیم، تصمیم بر این شد که با ایجاد غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره مذهبی در نمایشگاه حضور داشته باشیم. در همین راستا مقرر گردید عدهای از روحانیون که بصورت تخصصی در امر مشاوره کار کردهاند، در نمایشگاه حضور پیدا کنند و به مراجعه کنندگان مشاوره مذهبی بدهند.

وی ادامه داد: برنامه دیگر حوزه در نمایشگاه قرآن و عترت،  ویژه برنامه برای گروه های دانش آموزی است که عموما صبح ها در نمایشگاه حضور پیدا می کنند. این برنامه با توجه به گروه های سنی مختلف متفاوت است و عموما برای کودکان در قالب شعر و قصه است و برای نوجوانان بحث های تربیتی و مشاوره می باشد.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان بیان داشت: حوزه استان سال گذشته با ایجاد غرفه اقتصاد مقاومتی و پاسخگویی به مسائل شرعی در این نمایشگاه حضور داشته است. امسال نیز از ابتدای شروع این نمایشگاه حضور داشته پاسخگوی به مراجعه کنندگان بودهایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha