چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: طلاب و فضلای حوزه علمیه باید در زمینه تبیین ارزش های انقلاب اسلامی و بصیرت دهی به مردم، پیشقدم هستند که لازمه آن، عمل به گفته ها و شعارهاست تا مردم از رفتار و کردار علما و روحانیون، الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در سفر یکروزه به شهرستان مرند، ظهر چهارشنبه در گردهمایی اساتید و طلاب مرند، تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و امروز نیز دشمن بر روی عرصه فرهنگی علیه انقلاب اسلامی جبهه گرفته است.

وی افزود: حمله نظامی دشمن به ایران بسیار بعید است چرا که می داند برخورد نظامی و سخت افزاری با انقلاب اسلامی پرهزینه ارزیابی شده است.

امام جمعه تبریز بر ضرورت شناخت لحظه ها تاکید و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند جمهوری اسلامی ایران را از داخل خود تضعیف کند، اگر بصیرت و هوشیاری نداشته باشیم دشمن در این زمینه موفق خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها با عناوین مختلف نسبت به فتنه دشمن هشدار داده اند، تصریح کرد: دشمن با استفاده از اعتراضات مردمی با موج سواری در جهت ضربه زدن به انقلاب و نظام برآمد اما با بیداری مردم، شکست خورد.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در ادامه به نقش طلاب و حوزه های علمیه در بصیرت افزایی جامعه تاکید کرد و گفت: طلاب و فضلای حوزه علمیه باید در زمینه تبیین ارزش های انقلاب اسلامی و بصیرت دهی به مردم، پیشقدم باشند و لازمه آن، عمل به گفته ها و شعارهاست تا مردم در رفتار و کردار علما و روحانیون، الگو بگیرند.

وی افزود: رمز موفقیت طلاب و روحانیون، تواضع در برابر مردم و احترام به عقاید آنان است، این حرکت بسیار در جامعه اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: تهذیب نفس و پاکیزه نگهداشتن خود در مقابل شیطان، از راهکارهای عملی برای طلاب و روحانیون در جهت هدایت مردم است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha