جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد بارانی - مهدیشهر

حوزه/ رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه «وحدت‌آفرینی» و «بصیرت افزایی» دو رویکرد برنامه‌های دهه فجر باشد، از اجرای ۳۶۹ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در دهه فجر مهدی‌شهر خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به تشریح برنامه‌های حضور سخنرانان برجسته کشوری در شهرستان مهدی‌شهر اظهار داشت: 8 سخنران مطرح کشوری در روزهای مختلف دهه فجر و در 8 مسجد شهرستان مهدی‌شهر سخنرانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: غلامرضا کاتب عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گرمسار و آرادان سخنران برنامه «گرامیداشت دهه فجر با موضوع جوانان، خودباوری و پیشرفت علمی» در روز جمعه 13 بهمن‌ماه در حسینیه بیت الزهرا مهدی‌شهر همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء است.

رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان مهدی‌شهر افزود: شنبه 14 بهمن‌ماه نیز ویژه‌برنامه گرامیداشت دهه فجر در مسجد الغدیر منطقه طالب‌آباد مهدی‌شهر برگزار می‌شود که حجت‌الاسلام حسین ذوالفقاری لقب مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه سمنان در آن برنامه سخنرانی می‌کند.

وی، سخنران برنامه «دهه فجر با موضوع بازتاب انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی» را حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید مفید حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه یکشنبه 15 بهمن‌ماه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) پامنار مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بارانی افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در برنامه «اجتماع بزرگ بسیجیان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران» در حسینیه المهدی مهدی‌شهر که در روز سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کند.

وی از برگزاری مراسم «شبی با شقایق‌های خونین» با سخنرانی سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین خبر داد و گفت: این برنامه نیز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه در مسجد ولی‌عصر (عج) شهمیرزاد برگزار می‌شود.

امام‌جمعه مهدی‌شهر، آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد را دیگر سخنران برجسته کشوری در شهرستان مهدی‌شهر برشمرد و تصریح کرد: این سخنرانی در ویژه‌برنامه «نشست یادگاران حماسه و ایثار» است که پنجشنبه 19 بهمن‌ماه در مسجد امام علی (ع) شهرک انقلاب مهدی‌شهر برگزار خواهد شد.

وی گفت: یادواره 123 شهید و 7 لاله گمنام شهر مهدی‌شهر نیز با سخنرانی امیر پوردستان معاون ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه 20 بهمن‌ماه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان مهدی‌شهر گفت: همچنین حجت‌الاسلام محمد بارانی امام‌جمعه مهدی‌شهر نیز در 3 ویژه‌برنامه دهه فجر سخنرانی دارد که مراسم «شبی با قرآن» در پنج‌شنبه 12 بهمن در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک شهدا مهدی‌شهر با حضور قاری بین‌المللی «حاج کریم منصوری»، «گرامیداشت دهه فجر» در مسجد قائم آل محمد درجزین روز دوشنبه 16 بهمن‌ماه و برنامه «جشن پیروزی انقلاب» در شنبه 21 بهمن در مسجد جامع فولاد محله، از آن جمله است.

وی با بیان اینکه باید ماهیت انقلاب و نقش مهم رهبری را در استمرار پیروزی‌ها تبیین نماییم، تصریح کرد: اولین رویکرد برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر بصیرت افزایی است که در قالب برنامه‌ها به آن توجه شده است.

حجت‌الاسلام بارانی افزود: رویکرد دیگر برنامه‌های دهه فجر امیدآفرینی است که امام خامنه‌ای نیز فرمودند «باید امید را در نسل جوان زنده کنیم» و مهم‌ترین راه ایجاد امید نیز این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، شهرسازی، فناوری و... داشتیم، بیان کرد: در استان سمنان در عرصه رشد دانشگاه‌ها به‌جایی رسیدیم که بیش از 100 هزار دانشجو مشغول تحصیل می‌باشند که در پیش از انقلاب عده اندکی دانشجو در معدود دانشگاه‌ها تحصیل می‌کردند.

امام‌جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: در عرصه رشد پزشکی نیز دستاوردهای بزرگی داشتیم به‌نحوی‌که در تربیت پزشکی به‌جایی رسیدیم که می‌توانیم به دیگر کشورها نیز پزشک اعزام کنیم؛ همه این دستاوردها باید برای نسل جوان که انقلاب را ندیده‌اند تبیین شود که به‌واسطه انقلاب چه تغییرات بزرگی ایجادشده است.

وی افزود: رویکرد دیگر دهه فجر رویکرد وحدت‌آفرینی است که باید همه خود را آماده کنیم و جشن انقلاب امسال را متفاوت‌تر و بانشاط‌تر برگزار کنیم زیرا انقلاب ما 40 ساله می‌شود و جشنی با حضور همه سلایق سیاسی در کشور داشته باشیم و انسجام و اتحاد ملی خود را به نمایش بگذاریم.

حجت‌الاسلام بارانی با بیان اینکه 369 برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در ستاد دهه فجر شهرستان مهدی‌شهر اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: 20 کمیته در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی دارند.

وی افزود: کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی با 22 برنامه، کمیته فضاسازی و تزئینات شهری 5 برنامه، کمیته قرآنی 19 برنامه، کمیته اصناف 5 برنامه، کمیته ورزش و جوانان 25 برنامه، کمیته کودک و نوجوان 17 برنامه، کمیته کارگری 8 برنامه، کمیته عشایری و روستایی 10 برنامه، کمیته مساجد 22 برنامه که مهم‌ترین آن 10 شب 10 مسجد با حضور سخنرانان کشوری است، کمیته بسیج و نیروهای مسلح 120 برنامه که مهم‌ترین آن برنامه رژه خودرویی است، کمیته فرهنگی 40 برنامه، کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی 3 برنامه، کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی 15 برنامه، کمیته ایثارگران 8 برنامه که در رأس آن گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا و یادواره‌های شهدا است؛ و کمیته بانوان 18 برنامه، کمیته دانشجویی 20 برنامه، کمیته مراسم 8 برنامه دارند.

رئیس ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان مهدی‌شهر گفت: افتخار مردم مهدی‌شهر این است که 3 شهید انقلاب تقدیم نظام کردند که از اولین شهدای انقلاب در استان سمنان می‌باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha