جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید محمود ترابی-دامغان

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه استان سمنان گفت: روحانیون سیره فردی و اجتماعی امام خمینی (ره) را تبیین و تبلیغ کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در دامغان، با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت این دهه اظهار داشت: سیره اخلاقی و عملی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در عصر خود، نزدیک‌ترین تبعیت از سیره جهان‌شمول پیامبراکرم (ص) بود.

عضو شورای حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه امام خمینی (ره) شاگرد ممتاز مکتب پیامبراکرم (ص) بود، تصریح کرد: ساده زیستی از مهم‌ترین شاخصه‌های سیره عملی امام خمینی (ره) است و مردم باید  تقید به ارزش‌ها و ساده زیستی در عمل از روحانیت ببینند تا کلام و حرکت عالم دینی اثر خود را بر جامعه داشته باشد.

وی افزود: دل‌بستگی به دنیا و روی آوردن به آن برای همه انسان‌ها خطر بزرگی است و این آفت برای روحانیت مهلک‌تر از هر قشر دیگری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ترابی خاطرنشان کرد: اولویت زنده نگه‌داشتن سیره فردی و اجتماعی امام خمینی (ره) بر عهده روحانیان است و یک روحانی نباید وظیفه خود را برابر اسلام، انقلاب و مردم از یاد ببرد وظایفی که در سرلوحه آن آگاهی بخشی قرار دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین نعمات و عنایات الهی به ملت آگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: هیچ‌یک از نسل پیش از انقلاب نباید از یاد ببریم که در رژیم گذشته کشور و مردم در چه شرایطی بسر می‌بردند و اکنون در چه آزادی و امنیت، عزت و اقتداری هستیم، شکر عملی این نعمت‌ها آشنا کردن نسل‌های پس از انقلاب با شرایط گذشته کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha