جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روحانیون

حوزه/ حقیقت قرآن در رفتار حضرت زهرا (س) مفهوم پیدا کرده است و حرکت امام جمعه تبریز ضمن غافلگیری مردم، محبوبیت وی را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، چهارشنبه‌شب در همایش روحانیت که به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن سوره تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: قرآنی که نازل‌شده صامت است و این ائمه اطهار هستند که مبین قرآن واقع می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: طبق آیات و روایات مختلف ما می‌دانیم که حضرت فاطمه زهرا (س) ظرف تجلی ۱۱ قرآن ناطق هستند و اینجاست که می‌توانیم ایشان را تفسیر آیه‌های اول سوره دخان بدانیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) حقیقت نهفته شب قدر هستند، افزود: در بسیاری از آیات قرآن کریم ایشان به‌عنوان عصاره هستی و خلقت یادشده‌اند و همین‌ها برای پی بردن بر اهمیت جایگاه این حضرت در جهان کافی است.

حرکت امام جمعه تبریز ضمن غافلگیری مردم، محبوبیت وی را افزایش داد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ایران نقش اصلی را در مبارزه با داعش ایفا کرد، اظهار داشت: این در حالی بود که کشورهای غربی فقط تظاهر می‌کردند که با تکفیری‌ها مبارزه می‌کنند، برخی کشورها نیز همچون ترکیه زمانی در ائتلاف آمریکایی علیه سوریه قرار داشتند اما اکنون سر میز مذاکره‌ای می‌نشینند که ایران و روسیه در آن حضور دارند.

سردار رسول سنایی راد تصریح کرد: آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها دنبال این بودند که از سعد حریری برای برافروختن آتش در منطقه بهره ببرند که برعکس شد و الآن سعد حریری خود را مدیون سید حسن نصرالله می‌داند.

وی افزود: امروز ایران در ضلع قدرت جهان قرارگرفته است و به همین دلیل، روسیه همواره تأکید می‌کند که به ایران نیاز دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر امام جمعه تبریز که تحسین مردم را برانگیخته است، گفت: اسلام با جدایی و ایجاد تفاوت میان مسئولان و مردم مخالف است و حرکت خوب امام جمعه تبریز در کشور مبنی بر برداشتن نرده‌های نماز جمعه غوغا کرده است و ایشان به خاطر مردمی بودنشان میان مردم محبوب شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در پی تفرقه‌افکنی بین مردم و مسئولین است، افزود: وجود فاصله طبقاتی مولد نفرت در اسلام است و دشمن با مانور دادن روی این مسئله قصد دارد، بین مردم و مسئولین فاصله ایجاد کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha