جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
باطنی

حوزه/ جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: مسئولان مراقب توطئه‌های دشمن برای سست کردن عقاید جوانان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا باطنی، پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: در روزهای گذشته مسائلی در کشور رخداد که می‌طلبد ما در گرامیداشت مناسبت‌ها و ایام مختلف به‌ویژه مناسبت‌های انقلابی اهتمام بیشتری نسبت به تبیین آن‌ها و در راستای روشنگری برای جامعه انجام دهیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در این ایام‌الله فجر فرصت مغتنمی است که به منظر آشنایی نسل جوان و نوجوان، جلسات و حلقات معرفتی و بصیرتی خاصی و غنی‌تری را ویژه طلاب جوان در مدارس علمیه برگزار کنند، تصریح کرد: طبق آخرین آمار سرشماری بالغ‌بر 70 درصد از جمعیت 80 میلیونی کشور را جوانانی با سنین زیر 40 سال شامل می‌شود که دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به‌خوبی درک نکرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه در کشور اقدامات و تصمیمات و تحرکاتی در حال صورت گرفتن است که سعی دارد مردم را نسبت به‌نظام و مسئولین بدبین کنند و چهره سیاهی از نظام اسلامی به تصویر بکشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین باطنی با تأکید بر اینکه لازمه خنثی‌سازی این توطئه خطرناک دشمن ارتباط قوی‌تر و مستقیم‌تر روحانیت با طلاب جوان و به‌طور کل نسل نوجوان و جوان جامعه است، گفت: امروزه همه تلاش دشمن اثرگذاری بر افکار و اندیشه‌های نسل نوجوان و جدا کردن آنان از انقلاب و آموزه‌های انقلابی است.

وی خاطرنشان کرد: ایمان دینی و جوان مسلمان ایرانی هدف حملات همه‌جانبه دشمن است، لذا باید پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام اسلامی و زیبایی‌هایی مکتب اهل‌بیت (ع) را در مراسم‌های  دینی چون شهادت‌ها و مناسبت‌های ملی بیان کرد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: برخی تلاش می‌کنند تا میان نسل جوان و روحانیت فاصله‌ای پرنشدنی ایجاد کنند و در این راه مانع‌تراشی نیز کرده؛ حضور روحانیت در مدارس آموزش‌وپرورش، کانون‌های فرهنگی و مراکز علمی می‌تواند زمینه ارتباط مؤثر با نسل جوان را فراهم کند.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه البته مدیران حضور روحانیت در آموزش‌وپرورش را دست‌وپا گیر تلقی کرده، گفت: این مانع‌تراشی‌ها و بهانه‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وابسته به بیگانگان، جوانان ما شبهه باران می‌شوند و جویای پاسخ هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha