جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معلمی

حوزه/ معلمی، در گردهمایی معاونین تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در فتنه‌های اخیر که در قالب تجمعات اعتراضی رخداد، هدف نظام اسلامی بود، بررسی عوامل پشت‌صحنه و صحنه‌گردان‌های آن‌ها برای رفع این فتنه‌ها لازم و ضروری است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمود معلمی، پیش از ظهر امروز در جلسه گردهمایی معاونین تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه احتمال وقوع و تکرار اتفاقات و آشوب‌های اخیر در کشور در این ایام وجود دارد، اظهار کرد: بررسی عوامل پشت‌صحنه و صحنه‌گردان‌های آن‌ها برای رفع این فتنه‌ها لازم و ضروری است.

وی تأکید کرد: هدف اصلی دشمن از حمایت و راه‌اندازی چنین آشوب‌هایی ضربه به نظام اسلامی و براندازی بود، بر این اساس قرار بود این اتفاقات سال آینده و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رخ دهد.

معلمی عنوان کرد: عواملی که ماه های گذشته تحت قالب اعتراضات رخداد، دارای یکسری پشت‌صحنه هایی بود، چهار عامل اصلی پیش زمینه وجود چنین اتفاقات بود، نخستین عامل، مطالبات به حق اقتصادی مردم که با وجود رکود، عدم پرداخت حقوق بازنشسته ها و از دست رفتن سرمایه های مردم در مؤسسات تشدید شد.

* نقشه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی تاکنون دفع شده است ولی رفع نشده است

وی ادامه داد: دومین دسته از عوامل پیش زمینه آشوب ها، عوامل اجتماعی چون افزایش نرخ بیکاری خاصه در بین جوانان بود که واردات بی رویه از سوی دولت تشدید شده و موجب بروز آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هایی در سطح کشور شد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سومین دسته از عوامل وقوع، عوامل روانی بود که از طریق فضاهای مجازی به شدت از سوی دشمن القا می‌شد، سیاه نمایی از وضع موجود جامعه و بزرگ کردن نقاط ضعف باعث احساسی شدن برخی از افراد برای حضور در این تجمعات شد.

وی ابراز کرد: عامل چهارم القا شدن کذب به دشمن مبنی بر اینکه نظام اسلامی در این برهه زمانی ضعیف شده است و بستر لازم برای براندازی فراهم شده است.

معلمی بیان کرد: نقشه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی تاکنون دفع شده است ولی رفع نشده است، ما آمریکا را از منطقه بیرون کردیم بنابراین باید منتظر پاتک‌های او به انحاء مختلف باشیم.

وی با تأکید بر اینکه بررسی نقشه‌های دشمنان ما را در برابر توطئه‌های آینده هوشیار می کند، گفت: توطئه و فتنه آشوب‌های اخیر دارای چند بازیگر اصلی بود که نخستین دسته، کشورهای بیگانه چون عربستان سعودی که حامی مالی و فرانسه که نقش پلیس خوب را بازی کرده و انگلیس و امریکا بود.

تحلیل گر مسائل سیاسی اذعان کرد: دسته دوم از بازیگران این اعتراضات، گروهک های ضدانقلاب ومنحرفین چون سلطنت طلب ها و کمونیست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها و منافقین بودند، دسته سوم عناصر میدانی فریب خورده بوده که عمدتاً از میان جوانان و زنان هستند.

وی در پایان اظهار داشت: مشکل اصلی جوانان ما قبل از آنکه سیاسی باشد، اعتقادی است، باید درزمینهٔ رفع شبهات اعتقادی و تحکیم اعتقادات جوانان بیشتر کارکرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha