شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نظری

حوزه/ مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبريز گفت: بايد ياد و خاطره شهدا را در عمل زنده نگه‌ داريم، با نامگذاری کوچه و خيابان به نام شهدا نمی توان آرمان شهدا را ترويج داد، در اين صورت تنها به ظاهر و پوسته مسأله توجه کرده‌ ايم، اگر به دنبال گفتمان ‌سازي و ترويج آرمان و اهداف شهدا هستيم بايد به محتوا بنگريم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام مجتبي نظری، چهارشنبه شب در مراسم عزاداری ايام فاطميه در مسجد حضرت ولی عصر(عج) قاضی جهان با اشاره به اينکه نبايد شبهه در جامعه تداوم پيدا کند، ابراز داشت: شبهه در جامعه ايجاد شک می کند و ادامه شک باعث کفر می شود که در جنگ جمل، صفين و نهروان، شاهد چنين اتفاقی بوديم.

مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبريز ادامه داد: جامعه شبهه ناک، بدون قبله و علم است و انسان را در بين دو راهی قرار مي دهد و جای حق و باطل را عوض می کند.

حجت الاسلام نظری تاکید کرد: بايد مراقب باشيم شبهات موجود در بين مردم به ويژه جوانان به شک تبديل نشوند که اگر شبهات تبديل به شک شد ترس آن می رود که شک نيز به کفر تبديل شود.

اين استاد دانشگاه با ذکر نمونه تاريخی در اين خصوص گفت: شبهه برخی از ياران حضرت امير(ع) در جنگ جمل به شک در جنگ صفين تبديل شد و در جنگ نهروان به کفر انجاميد که حضرت آنها را مهدور الدم اعلام کرد.

وی با بيان اينکه ما امروز بزرگ ترين وظيفه اي كه داريم پاسخ به شبهات ديني است كه در سطح جامعه به ويژه در مراكز علمي و دانشگاهي وجود دارد، ادامه داد: هم اكنون خطرهايی وجود دارد كه ريشه و اساس اسلام را هدف گرفته است و اساس نظام اسلامی، اعتقادات اصلی ما و اصول، باورها و ارزش های دينی را تهديد می كند اگر در اين زمينه غافل شويم، ممكن است در جامعه به ضروری ترين مسائل شک كنند و زمانی كه شک و شبهه ای پيدا شد، علاج آن به آسانی امكان نخواهد داشت.

مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبريز در ادامه با بيان اينکه برخی مغرضانه و گاه ناآگاهانه دنبال ايجاد شک و شبهه در مورد مدافعان حرم و اهداف والای آنان هستند، تاکیدکرد: طرح سخنانی مبنی بر پرداخت حقوق ميليونی به مدافعين حرم، حرف ‌هايی بی ربط است که متاسفانه عده‌ای نيز در فضای مجازی به اين شايعات کذب در جامعه دامن می ‌زنند.

حجت الاسلام نظری به رتبه برتر استان آذربايجان شرقی در جمع ‌آوری کمک‌ های مردمی به مدافعان حرم اشاره کرد و افزود: استان آذربايجان شرقی با ۲۴ شهيد مدافع حرم نيز از اين حيث، افتخارات بزرگي در مسير جبهه مقاومت کسب کرده است.

وی بر حفظ و نشر آثار شهدا تاکید کرد و گفت: بايد ياد و خاطره شهدا را در عمل زنده نگه‌ داريم، با نامگذاری کوچه و خيابان به نام شهدا نمی توان آرمان شهدا را ترويج داد، در اين صورت تنها به ظاهر و پوسته مسأله توجه کرده‌ ايم، اگر به دنبال گفتمان ‌سازي و ترويج آرمان و اهداف شهدا هستيم بايد به محتوا بنگريم.

مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبريز با اشاره به اینکه در مسير تحقق ارزش های اسلام شهدای زيادی تقديم شده است، تصریح کرد: نمونه این شهدا، آيت الله شهيد غفاری شهيد پرافتخار آذرشهر وقتی جنازه اش را تحويل خانواده اش دادند يکی از انگشتانش سالم نمانده بود و سرش را با مته سوراخ کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha