شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سفر گروه علمای الازهر به عراق

حوزه/ سفر اخیر گروه مصری به عراق واکنش های مختلفی را در میان مجامع دینی مصر در پی داشته است و از سویی الازهر در پی نفی انتساب این گروه به خود برآمده و از سوی دیگر سلفی ها ضمن محکوم کردن سفر به کشورهای شیعه و اهانت به بسیج مردمی عراق و مراجع شیعه خواستار توضیح الازهر درباره این سفر شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در روزهای گذشته گروهی از علمای الازهر به همراه چند از قاریان قرآن و اصحاب فرهنگ و دانشگاه مصر ضمن سفر به عراق به مراقد مطهر امام علی و امام حسین علیهما السلام مشرف شده و با حضرت آیت الله حکیم و شیخ عبدالمهدی کربلائی نماینده حضرت آیت الله سیستانی دیدار کردند.

سفر گروه مصری واکنش های مختلفی را در میان مجامع دینی مصر در پی داشته است و از سویی الازهر در پی نفی انتساب این گروه به خود برآمده و از سوی دیگر سلفی ها ضمن محکوم کردن سفر به کشورهای شیعه و اهانت به بسیج مردمی عراق و مراجع شیعه خواستار توضیح الازهر درباره این سفر شدند.

ناصر زضوان: الازهر باید توضیح بدهد

ناصر رضوان مؤسس ائتلاف سلفی "خیرأمة" در این زمینه گفت: ما از الازهر می خواهیم درباره سفر تعدادی از منسوبین به الازهر و اوقاف از جمله عبدالسمیع زارع و محمد رمضان محمد و عده ای دیگر به کشور عراق و زیارت ضریح های شیعه و دیدار با مراجع شیعه مانند عبدالمهدی کربلائی و محمد سعید حکیم توضیح بدهد به ویژه با توجه به این که الازهر پیش از این سفر قاریان قرآن مصری به کشورهای شیعه را ممنوع کرده بود و احمد الطیب شیخ الازهر نیز فعالیت و اقدامات بسیج مردمی شیعه را محکوم کرده است!

رضوان در ادامه این پرسش را مطرح کرد که باید معلوم شود آیا این افراد با موافقت الازهر به عراق سفر کرده اند یا الازهر اطلاعی درباره این سفر نداشته است و از این رو ما از نهاد دینی مصر می خواهیم در این زمینه به مردم مصر توضیح بدهد.

الازهر: این افراد نماینده الازهر نبوده اند، اما رابطه با ملت عراق مایه افتخار ما است

اما در واکنش به انتشار این خبر در رسانه های مصری و اعتراض سلفی ها به الازهر، دانشگاه الازهر نیز با صدور بیانیه ای اظهارات رسانه ها در مورد سفر گروه الازهر به عراق را تکذیب کرد و گفت: این افراد نماینده الازهر نبوده اند و هم اکنون در الازهر مشغول به فعالیت نیستند و از این رو اظهار رسانه ها مبنی بر سفر گروه نماینده الازهر به عراق صحت ندارد.

الازهر ادامه داد: در عین حال الازهر به داشتن روابط ویژه با تمام گروه های ملت عراق افتخار می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha