جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مومنی

حجت‌الاسلام مؤمنی گفت: امروزه دشمن درصدد نفوذ سوءاستفاده از فضاهای حوزوی و طلاب از طریق جذب برخی از گروهک‌های انحرافی دینی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مسئولین تهذیب و فرهنگی مدار س علمیه استان اصفهان اظهار کرد: همواره فضاهای حوزوی خاصه حوزه‌های علمیه به دلیل تمرکز طلاب مستعد و جوان مورد پسند گروهک‌های انحرافی دینی بوده است.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولین تهذیب و فرهنگی مدارس علمیه نسبت به این نقشه حساس بوده تأکید کرد: لازم است مسئولین فرهنگی قبل از ورود هر فرد و یا گروهی به منظور برگزاری کلاسی در حوزه‌های علمیه و مدارس علمیه با مرکز مدیریت حوزه علمیه هماهنگی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: این حساسیت به دلیل علاقه بسیار زیاد برخی از گروه‌های انحرافی دینی برای ورود به فضاهای حوزوی است که در صورت عدم هوشیاری و مراقبت می‌تواند خطرساز باشد.

وی در ادامه با اشاره به یکی از گروه‌ های انحرافی دینی که اخیراً پرچم امام زمان (عج) برداشته است، خاطرنشان کرد: چنانچه این جریان انحرافی از سوی دولت و به صورت تشکیلاتی دفع و رفع نشود، می‌تواند موجب بروز خطراتی در حوزه انحرافات اعتقادی را در سطح کشور فراهم سازد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در ادامه خطاب به مسئولین فرهنگی و تهذیب مدارس گفت: شرایط پیچیده امروز می‌طلبد که مسئولین فرهنگی و تهذیب نسبت به هر گونه اقدامات، تحرکات، خواسته ها و نیازها و فعالیت‌ها حساس باشند، وظیفه مسئولین تهذیب پشت میز نشین نیست، بلکه مراوده و رفاقت با طلبه وظیفه اصلی است.

وی اذعان کرد: حضور مشاوره ها را در میان طلاب و مدارس علمیه را جدی بگیرید و نسبت به تحقق این امر اهتمام داشته باشید چرا که بسیاری از مشکلات جوانان و طلاب را از این طریق حل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha