جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد بن سلمان ولی عهد عربستان

حوزه/ شبکه بی بی سی گفت: دو وکیل به نام های کین مک دونالد و رودنی دیکسون گزارشی درباره نقض خطرناک حقوق بشر توسط عربستان فراهم کرده و خواستار تعلیق عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شبکه بی بی سی انگلستان اعلام کرد دو وکیل انگلیسی خواستار تعلیق عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند.

این شبکه ادامه داد: دو وکیل به نام های کین مک دونالد و رودنی دیکسون گزارشی درباره نقض خطرناک حقوق بشر توسط عربستان فراهم کرده و در این گزارش به ده ها مورد بازداشت انقلابیون مسالمت آمیز بدون محاکمه و اعلام تهمت رسمی آنها اشاره کرده اند و این گزارش در حالی منتشر شده که انگلستان خود را برای استقبال از محمد بن سلمان ولی عهد عربستان آماده می کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: سازمان های بین المللی حقوق بشر مانند سازمان عفو بین الملل تاکید کرده اند که حقوق بشر عربستان از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان به شدت رو به وخامت گذاشته است.

این دو وکیل خاطر نشان کردند: در سپتامبر گذشته ده ها معترض و وبلاگ نویس و فعال فضای مجازی در عربستان بازداشت شده اند که سرنوشت آنها همچنان نامعلوم است و تا کنون 61 عملیات بازداشت غیر قانونی در عربستان ثبت شده.

بی بی سی ادامه داد: این دو وکیل انگلیسی بنا دارند گزارش خود را در ژنو به مقر سازمان ملل ارائه کنند و خواستار تعلیق عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شوند، زیرا بنا بر قانون این سازمان هرکشوری که مرتکب نقض خطرناک و گسترده حقوق بشر شود، از این شورا کنار گذاشته خواهد شد.

از سوی دیگر رونالد گومز سخنگوی سازمان شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو خاطرنشان کرد: تعلیق عضویت هر کشوری باید با موافقت اکثریت(دوسوم) مجمع عمومی همراه شود.

بی بی سی در ادامه گزارش خود گفت: عربستان علاوه بر این به خاطر محاصره کشور قطر و تجاوز به یمن مورد انتقاد بین المللی است و این نشان می دهد که سازمان ملل با سرپوش گذاشتن بر این اقدامات عربستان عامل فجیع ترین جنایت انسانی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha