جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی مرادی گلستانی منتخب کتاب سال حوزه

حوزه/ اگر تحقیقات علمی و پژوهشی حوزه های علمیه به سمت موضوعات کاربردی و حل مسائل روز هدایت شده، پژوهش ها بر محور برطرف سازی و پاسخ به نیازهای جوامع امروزی سوق پیدا کند، تاثیرات عمیق دینی را در عرصه های مختلف اجتماعی شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام مهدی مردانی گلستانی عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، تصریح کرد: همایش کتاب سال حوزه به عنوان آئین بزرگداشت آثا مکتوب و پژوهشی حوزویان و تجلیل از پژوهشگران برتر، ضمن انگیزه بخشی به محققان و اندیشمندان حوزوی، شور تحقیق را در میان طلاب جوان فراهم می سازد.

وی توجه به نیازسنجی ها را مهمترین عنصر پویایی هرچه بیشتر آثار حوزوی برشمرد و اذعان داشت: اگر تحقیقات علمی و پژوهشی حوزه های علمیه به سمت موضوعات کاربردی و حل مسائل روز هدایت شده، پژوهش ها بر محور برطرف سازی و پاسخ به نیازهای جوامع امروزی سوق پیدا کند، تاثیرات عمیق دینی را در عرصه های مختلف اجتماعی شاهد خواهیم بود.

نگارنده رساله مقطع دکتری نظریه توسعه کاربرد فعل معصوم(ع) در استنباط آموزه های دینی، با بیان این که این دوره از همایش کتاب سال حوزه از نظر برگزاری، اجرا و مقدمات صورت گرفته شایسته تقدیر است، خاطرنشان کرد: به منظور جذب روز افزون محققان حوزوی برای ارائه تحقیقات دینی، نیازمند به کارگیری مشوق های معنوی اعم از ارتباط گیری حضوری با محققان و اصحاب قلم حوزه هستیم.

وی در پایان ضمن تاکید بر پیگیری برگزاری نشست های علمی ناظر به موضوعات تحقیقی محققان حوزوی در مجموعه های علمی کشور، خاطرنشان کرد: ضمن ایجاد و تقویت حلقه ارتباطی میان مولفان حوزوی و دانشگاهی، باید مقدمات رشد آثار علمی و پژوهشی را فراهم سازیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha