جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی - امام جمعه بابل

امام جمعه بابل با اشاره به این‌که حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب یک تکلیف الهی و امانتی است که بر دوش ما نهاده شده، افزود: نعمت انقلاب بزرگ‌ترین نعمت معنوی خداوند به ملت ایران بود که در پی آن نعمت‌های دنیوی را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در مدرسه علمیه خاتم الابنیاء(ص) بابل برگزار شد با بیان این که در پیروزی انقلاب اسلامی سه عامل مهم اسلام، امام و مردم نقش داشتند، گفت: نقش امام ‌راحل به عنوان ولی‌فقیه در این رویداد تاریخی بسیار برجسته‌تر از سایر عوامل است.

وی با بیان این که چهار دهه از عمر این انقلاب گذشته است، افزود: نسل جوان امروز وقایع و اتفاقات آن زمان را ندیده و درک نکرده و به همین دلیل باید رویدادهای مهم آن روزها برای نسل جوان امروز کشورمان تشریح و تبیین شود.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با اشاره به این که صحنه‌های تاریکی در رژیم پهلوی بر کشور حاکم شده بود، خاطرنشان کرد: دشمن و رسانه‌های تحت سلطه آنها امروز از عدم ‌آگاهی نسل سوم انقلاب استفاده می‌کند و می‌خواهد آب تطهیر به تاریخ پهلوی بریزد و دستاوردهای انقلاب را زیر سؤوال ببرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این راه ممکن است برخی ها فریب توطئه دشمن را بخورند، تصریح کرد: شایسته است در این دوران مروری داشته باشیم، نقش ایران را در معادلات بین‌المللی مدنظر قرار دهیم، همه عزتی که امروز برخورداریم را به یاد داشته باشیم و بدانیم همه این‌ها از برکات انقلاب است.

امام جمعه بابل با اشاره به این که همه مسئولان، مدیران و به ویژه نسل جوان باید با این مسائل مرتبط با انقلاب و تلاش هایی که برای پیروزی نهضت صورت گرفته به خوبی آشنا شوند، خاطرنشان کرد: باید شاکر این انقلاب باشیم که عزت و عظمتی وصف ناپذیر را به ملت ما هدیه کرده است.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که دهه فجر گرامیداشت بزرگترین معجزه الهی در این روزگاراست، گفت: این ایام جلوه ای از تفکر پیامبر الهی وامت اسلامی است که هیچ گاه از راه پیامبر دست بر نخواهد کشید.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با اشاره به این که دهه فجر دهه صدای فطرت امت مظلوم است که ثابت کرد این آوای فطرت خاموش نخواهد شد، افزود: این ایام به طور حتم یکی از بهترین روزهای تاریخ این ملت است که از ظلم استبداد و استکبار رهایی یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان با تهاجم همه جانبه ثابت کردند که از ارکان مهم انقلاب احساس خطر کرده اند؛ گفت: به همین دلیل یکی از راهبردهای امروز دشمن دور کردن مردم از آرمان های اصیل انقلاب است.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که دشمنان می خواهند رکن رهبری را دچار چالش آسیب کنند، افزود: در حالی که مهم ترین رکن در حفظ وحدت رکن رهبری است در حالی که ملت ایران ثابت کرد منشأ این انقلاب را از ولایت فقیه می داند و هرگز دست از حمایت و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه برنخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهمن ماه سالروز حکومت حزب الله بر جهان و پیروزی حق بر باطل است، ادامه داد: مردم که بوجود آورنده این انقلاب بودند با تمام وجود ازاین انقلاب محافظت می کنند و نمی گذارند آسیبی بر ارکان این نظام وارد شود.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود با تأکید براین که مسئولان باید بهتر از سال های قبل این دهه را جشن بگیرند، گفت: چون این دهه فجر به ویژه 22 بهمن نمایش قدرت ایران و حفظ وحراست از نظام است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی اظهار داشت: آن روحی که خداوند متعال در کالبد این ملت دمید عزت و استقلال طلبی بود، ملتی که در گذشته باید تمام عمر خود را به مستشاری استکبار می گذراند و از خود اراده ای نداشت و حتی اجازه تصرف در امور خود را نداشت و خدا به برکت این انقلاب عظیم امور این ملت را به دست آنها سپرد.

وی با اشاره به اینکه حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب یک تکلیف الهی و امانتی است که بر دوش ما نهاده شده، افزود: نعمت انقلاب بزرگ‌ترین نعمت معنوی خداوند به ملت ایران بود که در پی آن نعمت‌های دنیوی را نیز به دنبال داشته است.

امام جمعه بابل گفت: با گذشت زمان انقلاب‌های جهانی تبدیل به تشریفات می‌شود، اما انقلاب ما هر سال پویاتر شده و در قالب انجمن‌های مردمی در جهان ترویج شده، بیداری اسلامی امروز حاصل همین رشادت‌هایی است که جوانان میهن در ایام‌الله دهه فجر داشتند.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل افزود: انقلاب ما با الهام از انقلاب حسینی در دل مردم جای گرفته، لذا نه تنها هیچ تحریم و مشکلی نخواهد توانست این مردم بیدار را از آرمان‌های انقلاب و اسلام جدا کند بلکه مردم ما را قدرتمندتر می‌کند.

استاد حوزه علمیه  مازندراندر بخش پایانی سخنان خود تحریم‌های کنونی را حاصل مخالفت نظام اسلامی ایران به خواسته‌های مستکبرانه دشمنان برشمرد و گفت: مبادا مقصد را به فراموشی بسپاریم تا دشمنان فرصت جولان دوباره پیدا کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha