جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه طب اسلامی

حوزه/ کارگاه آموزشی بهداشت و سلامت از منظر طب اسلامی، در مدرسه علمیه چیذر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، کارگاه آموزشی بهداشت و سلامت از منظر طب اسلامی به همت مرکز خدمات حوزه علمیه تهران، و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان، مدرس طب اسلامی، امروز در مدرسه علمیه چیذر تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان با ابراز خرسندی از تشکیل کارگاه‌هایی با موضوع طب اسلامی در مدارس علمیه، اظهار داشت: اطلاع از علل بیماری‌ها و راهکاری پیشگیری از آنها لازم و ضروری است و اقدام مرکز خدمات حوزه در برگزاری کارگاه‌های بهداشت و سلامت بسیار ارزشمند است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه با اشاره به روایات ائمه معصومین(ع) نسبت به ضرورت و اهمیت حفظ سلامت روح و جسم، گفت: سلامتی یک پایه اساسی در زندگی بشر است و شاید مهم‌ترین نعمت بعد از ایمان و دین همان سلامتی است.

استاد طب اسلامی تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «اگر این پنج چیز در زندگی کسی نباشد، انسان زندگی خوب و خوشی نخواهد داشت: «سلامتی»، ـ«امنیت»، «بی‌نیازی»، «قناعت»، «همسر یا دوست موافق».

وی افزود: بر اساس این روایت اولین شرط سعادت و زندگی خوب، سلامتی معرفی می‌شود. البته شاید انسان‌ها واجد تمام این شرایط نباشند و بعضی را نداشته باشند ولی به عقیده بنده بهترین حالت زمانی است که هر کدام از این شرایط که محقق می‌شود با سلامتی همراه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان عنوان داشت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) در روایتی می‌فرمایند «یکی از بلاها فقر و نیازمندی است و سخت‌تر از آن بیماری بدن است و سخت‌تر از آن بیماری قلب است؛ یکی از نعمت‌ها زیادی مال و فراخی معاش است و بهتر از آن سلامتی بدن است و بهتر از آن تقوی الهی».

استاد طب اسلامی ادامه داد: در روایتی دیگر از پیامبر(ص) آمده است «دو نعمت است که مردم از آن غافلند، سلامتی و امنیت»

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان در پایان خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) در اهمیت علم طب تصریح کرده و می‌فرمایند «علم دو تا است؛ علم الأدیان: علم دین‌ها یعنی فقه، و علم الأبدان: علم بدن‌ها یعنی علم طب که نشان از جایگاه والای پرداختن به علوم طب اسلامی است. 313/42

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha