جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در بیت آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ حضرت زهرا(س) ویژگیهای زیادی داشتند، عفت، کمال، تهجد، پاکدامانی، دفاع از ولایت و یکی از مهمترین آنها، صبر بر بلا و مصیب در دفاع ازولایت بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد پنج شنبه شب در مراسم  ایام شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم درمنزل آیت الله محسن فقیهی، از اعضای جامعه مدرسین در قم برگزار شد با بیان اینکه سید اذکار، صلوات بر پیغمبر و آلش است، گفت: وقتی کسی در شب جمعه صلوات می فرستد  ثواب آن دو چندان می شود این نشان از اهمیت این ذکر است.

سخنران این مراسم با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: درعظمت و بزرگی حضرت فاطمه(س) همین اندازه بس که اهل بیت(ع) قبل از اینکه انسانها خلق شوند این بزرگواران جلو تر در عالم دیگر خلق شده بودند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) برگزیده شدند تا انسانها را به وسیله قوانین الهی به کمال برسانند، اظهار داشت: اگر کسی پیرو قوانین الهی باشد قطعا سعادت مند خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه خدای متعال از اهل بیت(ع) در عالم قبل از این دنیا در برابر مشکلات و سختیهای عهد و میثاق گرفتند، اظهار داشت: امام حسین(ع) برای حادثه عاشورا و حوادث آن عهد و پیمان داده بود و مادرشان حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت عهد و پیمان بسته بود تا در برابر مشکلات کمترین گلایه و شکوائیه ای نکند.

سخنران این مراسم عنوان کرد: حضرت زهرا(س) ویژگیهای زیادی داشتند، عفت، کمال، تهجد، پاکدامنی، دفاع از ولایت و یکی از مهمترین آنها، صبر بر بلا و مصیب در دفاع از ولایت بود.

وی با بیان اینکه انبیاء الهی برای تبلیغ دین سختی های زیادی دیدند و حتی، به آنها کذاب، ساحر و دورغگو گفتند، ولی این بزرگواران برای دفاع از دین صبر کردند، اظهار داشت: ما مبلغین که از انبیاء الهی بالاتر نیستیم، وقتی ادعا داریم روحانیت در ادامه راه انبیاء الهی است، پس باید در مقابل مشکلات برای دفاع از دین صبر کنیم.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha