جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، بازگشت ارزش های طرد شده را به عنوان یکی از آفت های خطرناک پیش روی انقلاب عنوان کرد و گفت: نباید برخی مباحثی نظیر اشرافی گری که در گذشته نفی شده و جایگاهی در انقلاب ندارد دوباره به جامعه بازگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که مناسبت ایام الله دهه فجر در ساری برگزار شد با بیان این که انقلاب اسلامی معجزه قرن در عصر حاضر است، گفت: ملت بزرگ ایران با همراه شدن نهضت انقلاب یک رژیم دیکتاتور و خون ریز را برچیدند و یک حکومت دینی را پایه گذاری کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم کشورمان هیچ گاه مشکلات و سختی های دوران رژیم سابق را فراموش نخواهند کرد، افزود: علیرغم ثروت بالای کشور، اما مردم در بدبختی زندگی می کردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که ثروت ملت ایران از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به تاراج می رفت، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی این ملت از یک عظمت و عزت بالایی برخوردار هستند.

حجت الاسلام شکریان، ایام الله دهه فجر را ایام اساسی مهم سرنوشت ساز و از نقطه‌های عطف و اساس انقلاب عنوان کرد و گفت: دهه فجر دهه پیروزی حق و باطل نور بر ظلمت سفیدی بر سیاهی عدالت بر ظلم و ستم می باشد به همین دلیل باید این فرصت را بزرگ بداریم.

وی با بیان این که ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای بازخوانی اهداف آرمان‌ها و دستاوردهای این انقلاب است، ادامه داد: انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر به پیشرفت هایی دست پیدا کرد که امروز باید به این گونه مسائل مهم توجه ویژه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت های صورت گرفته در عرصه های ملموس این انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست، افزود: در گذشته کشور بدون هماهنگی با غرب به ویژه آمریکا اجازه هیچ برنامه ای توسعه ای را نداشت.

وی با اشاره به این که هیچ ذلتی بالاتر از وابستگی به غرب و آمریکا نیست، تصریح کرد: رژیم سابق کشور را در همه امور کاملاً وابسته به آمریکا کرده بود و حتی در انتخاب مسؤولان کشور نیز باید نظر و رضایت مقامات آمریکایی جلب می شد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که بسیاری از کشورهای جهان از این میزان پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های مختلف حیرت زده هستند، افزود: این سطح پیشرفت کشور در شرایط کاملاً تحریم غرب علیه ملت ایران به دست آمده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور محل جولان دادن مستشاران آمریکایی بود، خاطرنشان کرد: رژیم برای خوش خدمتی به مقامات آمریکایی و انگلیسی امتیازهای سنگینی را در حوزه نفتی به آنها داده بود.

وی با بیان این که با بیان این که نباید فراموش کنیم که شرایط زندگی مردم در آن دوران چگونه بود، تصریح کرد: مردم حق انتخاب نداشتند و همه امور در کشور فرمایشی بود، اما امروز یک نظام مردمی در این کشور مستقر است.

حجت الاسلام شکریان دینی و معنوی بودن را یکی از مهم ترین شاخصه های انقلاب ملت ایران عنوان کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها بهره گیریم تا این روحیه در کشور تداوم داشته باشد تا به انقلاب جهانی امام زمان(عج) متصل شود.

وی به مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان این که این انقلاب در همه عرصه ها و صحنه ها متکی به نقش پررنگ مردم است، تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند اگر می خواهیم انقلاب ماندگار باشد نباید از نقش مردم غافل شویم.

حجت الاسلام شکریان همچنین به نقش مهم و کلیدی رهبری در انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که ولی فقیه با مدیریت صحیح خود بحران ها و فتنه ها را از کشور دور کردند، افزود:  پیشرفت های امروز کشورمان مرهون مدیریت صحیح رهبری نظام است.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران در همه عرصه های انقلاب خلوص نیت خود را اثبات کردند، گفت: مسؤولان باید با عمل به وظیفه و رسالتی که بر عهده دارند، از مردم قدردانی کنند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که برای پیروزی و استقرار این انقلاب دینی خون های پاک بسیاری بر زمین ریخته شده که امروز همه ما در برابر این خون ها مسؤول هستیم، افزود: این انقلاب ثمره خون پاک شهدا است که پاسداشت مقام شهید، شهادت و تقویت روحیه شهادت طلبی از عوامل بقای این انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به مسأله نفوذ دشمن در کشور اشاره کرد و با بیان این که همیشه باید مراقب نفوذی ها در نظام باشیم، خاطرنشان کرد: نفوذی ها برخی مواقع از داخل هستند و لزوم ندارد از بیرون به کشورمان بیایند باید هوشیار باشیم تا در دام دشمن گرفتار نشویم.

وی در ادامه بازگشت ارزش های طرد شده را به عنوان یکی از آفت های خطرناک انقلاب عنوان کرد و گفت: نباید برخی مباحثی نظیر اشرافی گری که در گذشته نفی شده و جایگاهی در انقلاب ندارد دوباره به جامعه بازگردد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که یکی از برنامه های مهم دشمن از بین بردن روحیه انقلابی در جامعه است، افزود: دشمن می خواهد با کمرنگ کردن این روحیه، نشاط و سرزندگی را از جامعه دور کند.

وی در پایان با تأکید براین که باید همواره روحیه نشاط، سرزندگی و امید را در جامعه افزایش دهیم، تصریح کرد: امروز هر اقدامی که موجب تقویت وحدت و انسجام داخلی می شود باید در دستور کار قرار گیرد و از هر مسأله ای که موجب کاشتن بذرناامیدی در کشور می شود به شدت پرهیز شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha