پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری

حوزه/ مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه گفت: در این نشریه به دنبال این هستیم، شئونات حوزه و مرجعیت مراعات شود و این گونه نباشد مجله برای افراد و جهت خاصی باشد، بلکه بتواند همه ظرفیت های موجود در سطح حوزه و مراجع را منعکس کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری امروز در دیدار مدیران مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با حضرت آیت الله سبحانی گفت:آیت الله العظمی سبحانی از شخصیت های بین المللی و از جمله علمای آشنا با عرصه بین  الملل هستند، کتابهای ایشان به زبانهای مختلف در کشورهای اسلامی ترجمه و منتشر شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه عنوان کرد: مدیران قبلی برای راه اندازی خبرگزاری و هفته نامه افق حوزه، زحماتی زیادی کشیدند، اکنون هم برای اجرای بهتر فعالیت های با دوستان سابق ارتباط داریم و از تجربه آنها استفاده می کنیم.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه عنوان کرد: در مدیریت جدید، رویکرد اصلی در رسانه رسمی حوزه به دنبال این هستیم نشریه ای در تراز حوزه های علمیه داشته باشیم و صرفا خبری نباشد و به ابعاد علمی و اخلاقی و تربیتی هم بپردازد.

وی گفت: در این نشریه به دنبال این هستیم، شئونات حوزه و جایگاه مرجعیت حفظ شود و و این گونه نباشد،مجله برای افراد و جهت خاصی باشد، بلکه بتواند همه ظرفیت های موجود در سطح حوزه و مراجع را منعکس کند. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: به دلیل جایگاه مهم نشریه حوزه در نظام، لازم است جهت گیری دفاع و حمایت از کلیت نظام و انقلاب در آن واضح و برجسته باشد و بدون اینکه وارد جزئیات خط بندی های سیاسی شود، حمایت کلی از نظام صورت گیرد.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه با تاکید بر اینکه نشریه افق، سیاسی نیست، گفت: تلاش این است در این نشریه بتوانیم، اتفاقات حوزه در ابعاد علمی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی را اطلاع رسانی کنیم.

 وی خطاب به حضرت آیت الله سبحانی گفت: از حضرت عالی به دلیل رهنمودهایی که در گذشته برای اجرای بهتر فعالیت ها داشته اید، تشکر می کنم، توفیقی برای ما بود که نوشتاری از مباحث روز و پاسخ به شبهات در اختیار ما، برای نشر قرار می دادید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های خود درزمان حضور در کشور اندونزی اشاره کرد و گفت: در اندونزی 20 کتاب حضرت آیت الله سبحانی، به زبان اندونزیایی ترجمه شده و با استقبال شیعیان مواجه گردید.

وی عنوان کرد: بعضی از کتاب های این مرجع تقلید که به مسائل اختلافی میان اهل سنت و شیعه با بیان عالمانه و منطقی ارائه شده، ‌مورد استقبال شیعیان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: به فضل الهی و با زحمات علما، الان در کشور اندونزی جمعیت زیادی از شیعیان،‌حوزه علمیه، دو کالج اسلامی از دو مذهب و حسینه هایی وجود دارد و این کشور نسبت به گذشته از لحاظ حضور شیعیان رونق خاصی پیداکرده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: در بخش بین الملل، هدف و طراحی این است که همه برنامه های حوزه، رویکرد بین المللی پیدا کند، یعنی در عرصه جدید، طلبه حوزه عملیه، بداند که مخاطب دین، تنها مردم کشور و شیعیان نیستند، بلکه مخاطبینی در خارج مرزها هستند و باید در این عرصه  اثرگذار باشند.

 وی گفت: امروز در حوزه 4 هزار طلبه زبان دان، 40 تشکل طلبگی درسطح بین الملل داریم و در طراحی جدید به دنبال سطح ارتقاء زبان و القاء نگاه بین المللی به آنها هستیم.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت:از دیگر رویکرد مدیریت جدید، حضور در فضای مجازی و تبلیغ در این فضااست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا برته مدیرکل اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از برخی فعالیت های رسانه رسمی حوزه و مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: در گذشته معاونت بین الملل، مرکز خبر و ارتباطات زیر مجموعه دفتر مدیریت حوزه بود، اما در مدیریت جدید این سه عنوان در مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ادغام شد.

40/313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha