شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام خزاعی

حوزه/ استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان با اشاره به نقش علما در زندگی مردم در طول تاریخ، تاکید کرد: همه مردم باید برای حفاظت از دین و شریعت به میدان بیایند و عقب ننشینند.

حجت الاسلام والمسلمین خزاعی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد، به مناسبت فرارسیدن سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اشاره به سخن امیر المومنین(ع) مبنی بر ضرورت حفظ اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی، بیان کرد: همه مردم باید برای حفاظت از دین و شریعت به میدان بیایند و عقب ننشینند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: رهبری امام راحل(ره) عاملی مهم در راستای پیروزی انقلاب اسلامی است و آنچه که سبب پیروزی انقلاب شد، اتحاد با امام راحل(ره) بود.

وی با بیان این که در همه مجالس و محافل بیانات امام راحل(ره) تکرار می شد و مردم حرکت خود را با بیانات امام راحل(ره) همسو و هم‌جهت می کردند، گفت: امام راحل(ره) انسانی فیلسوف و جامع و همانند علمای دین در زندگی مردم نقش چشمگیر و بسزایی داشته و همواره مورد عزت و احترام بود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان با اشاره به نقش چشمگیر روحانیون و حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب خاطر نشان کرد: حضرت امام راحل(ره) با همت و همراهی و وحدت و یکپارچگی مردم و روحانیون این انقلاب را به راه انداختند.

حجت الاسلام والمسلمین خراعی ادامه داد: علی رغم آن که حکومت منحوس پهلوی همواره مردم را وادار می کرد که از خانه ها بیرون نیایند، اما مردم انقلابی و متدین ایران اسلامی ضمن تبعیت از دستورات حضرت امام(ره) در برابر دشمنان ایستادگی و اتحاد و وحدت خود را حفظ کردند و از میدان و صحنه مبارزه کنار نکشیدند بلکه ایستادند و مبارزه کردند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین دستاورد های انقلاب برای نسل امروز خاطر نشان کرد: با جوانان خوشرو و خوش اخلاق باشید و بر اساس توصیه علامه طباطبایی باید با اخلاق خوش با جوانان برخورد کرد تا آنان به سوی دین جذب شده و در عرصه های دینی همه به دنبال علم کردن دین و شریعت و استمرار دستاوردهای انقلاب باشند.

انتهای پیام/313/25 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha