جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی مقامی

حوزه/ سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: موظفیم در حوزه به پرورش انسان‌هایی با رویکرد و منش سیاسی و اخلاقی با محوریت قرآن و عترت بپردازیم.

حجت الاسلام مهدی مقامی در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با بیان اینکه رسالت اصلی این معاونت تربیت است، تشریح کرد: موظیم در حوزه به پرورش انسان‌هایی با رویکرد و منش سیاسی و اخلاقی با محوریت قرآن و عترت بپردازیم زیرا بر اساس آیات قرآن در سوره جمعه موضوع عترت و قرآن، تهذیب و تعلیم از جمله رسالت ها و فعالیت های حوزه‌های علمیه است.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع تربیت سیاسی و اخلاقی در حوزه های علمیه، ادامه داد: براساس آیه 2 در سوره جمعه، تزکیه بر تعلیم مقدم است و به همین علت تربیت سیاسی و اخلاقی بر فعالیت های آموزشی پیشی دارد.

حجت الاسلام مقامی با بیان اینکه پرورش اخلاق و رویکرد سیاسی در حوزه با چند دسته از مخاطبان صورت گرفته است، افزود: مدیران و مسئولان مدارس علمیه، اساتید و فضلای حوزه و عموم طلاب در این برنامه ریزی‌ها سهیم هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: دوره های دانش و مهارت افزایی با موضوعات تهذیب، اخلاق، سیاسی و انقلاب اسلامی، برگزاری دوره ها، نشست ها و کارگاه های آموزشی برای هر سه گروه در برنامه کاری این معاونت قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های دانش و مهارت افزایی برای سه گروه در قالب برنامه های کوتاه مدت، ادامه داد: برنامه های بلند مدت در این عرصه، راه اندازی رشته های تخصصی با موضوع و محوریت مباحث تربیت اخلاقی و سیاسی برای مقاطع سطح 2 و 3 و نیز تدوین و تالیف متون آموزشی اخلاقی سیاسی حوزه است که با مسئولین مرکز مدیریت در این زمینه همکاری داریم.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان به دیگر فعالیت ادارات این معاونت اشاره و بیان کرد: به منظور ترویج فعالیت های قرآنی و عترت ضمن راه اندازی کانون مطالعات تفسیری، دو کانون جدید با عناوین «کانون مطالعات نهج البلاغه» و «کانون مطالعات صحیفه سجادیه » نیز راه اندازی شد تا در این موضوعات نیز به تربیت نیروی آموزشی و تبلیغی حوزه و فضای عمومی جامعه بپردازیم.

حجت الاسلام مقامی ابرازکرد: تدوین متون در رابطه با مباحث تهذیبی و سیاسی به عنوان دروس اصلی طلاب برای سال آینده تحصیلی از جمله اقدامات اخیر این معاونت است.

 انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha