پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برقراری

امام جمعه ملایر با بیان این که مسئولان در جامعه دو قطبی سازی نکنند، گفت: باید توجه کرد که حوزه‌های علمیه مستقل هستند و بودجه دولتی فقط برای عمران حوزه‌های علمیه اختصاص می‌یابد که بسیار اندک است و هزینه‌های جاری حوزه‌ توسط وجوهات مردم تأمین می‌شود.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در همدان اظهار کرد: فاصله زمانی 14 مهر تا 22 بهمن1357، یکی از فصول برجسته تاریخ نهضت اسلامی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) معتقد بودند که انقلاب ایران به لحاظ ماهوی از سایر انقلاب‌های ایران متمایز است و وجه تمایز آن اسلامی بودن است، افزود: در تعریف طاغوت از دیدگاه امام خمینی(ره) باید گفت که هر حکومتی که محتوای آن اسلامی نباشد، طاغوت است، خواه متولی آن پهلوی باشد یا دیگران.   

حجت‌الاسلام برقراری با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید متوجه آسیب‌های انقلاب اسلامی باشند، بیان کرد: مسئولان باید این سخن امام خمینی(ره) که فرمود: الان همه  ما مکلفیم حالا که جمهوری اسلامی شد، ماهم اسلامی باشیم را در هر شرایطی سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم تاکید کرد: پس از اغتشاشات فتنه‌گران، سخنان رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب بود و اگر مسؤولان این سخنان را سرلوحه عمل و تصمیمات خود قرار دهند، همه مشکلات کشور را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: توطئه‌ ها و تبلیغات دشمن به گونه ای بود که قصد داشتند از کاه کوه بسازند و مردم ایران را به سمت نا امیدی از نظام جمهوری اسلامی حرکت دهند.

مسؤولان گلوگاه‌ های مهم و آسیب پذیر را شناسایی کنند

امام جمعه ملایر تشریح کرد: نکته حائز اهمیت در سخنان رهبر انقلاب این است که مسئولان باید درصدد باشند که گلوگاه‌هایی را که دشمن از طریق آن قصد ورود دارد را شناسایی و سپس راه آن ببندند.

وی تأکید کرد: نگاه دوم رهبر انقلاب به داخل کشور بود و تأکید کردند که توطئه دشمنان نباید سبب شود که مسؤولان از مشکلات داخل کشور غافل شوند و باید مشکلات و نواقص را به خوبی بشناسند.

امام جمعه ملایر اضافه کرد: مسئولان باید همه تلاش خود را جهت رفع آنها بکار گیرند، اما متأسفانه به جای شناسایی مشکلات خود را مشغول امر دیگر کردند، به گونه‌ای که مسائل دیگری را به عنوان مشکل جامعه مطرح کنند.

حجت الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، زندگی را بر مردم بسیار سخت کرده است، مردم از گرانی کالاها، بیکاری، اشتغال و وضعیت نا امید کننده بودجه سال 97 ناراضی هستند، اما دولت این عوامل را نشنیده می‌گیرد و امور دیگر را در اولویت خود قرار داده است.

وی گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت همواره  پیشتازان اهداف انقلاب اسلامی بودند و  روحانیان نیز خود برخاسته از قشر محروم جامعه هستند که باید به وظیفه دینی خود یعنی دقاع از محرومان بپردازند. 

وی با تأکید بر اینکه روحانیان مبلغ دین اسلام و دلسوز جامعه اسلامی هستند، عنوان کرد:  از مسؤولان تقاضا دارم که اگر فرد روحانی بر اساس  رسالت دینی خود به بیان مسایل کشور می‌پردازد آن را حمل بر تندروی نگذارند. 

حجت‌الاسلام برقراری اظهار کرد: روحانیت و حوزه علمیه در تمام طول تاریخ همواره به دنبال منافع دین اسلام بودند نه منافع شخصی بنابراین مسؤولان، روحانیان را به عنوان نسخه حکیمانه برای خود بپذیرند و از رهنمودهای آن به خوبی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: امروزه به بهانه بودجه سال 97 هجمه بسیاری به حوزه‌های علمیه انجام شده که این امر اجحاف در حق حوزه علمیه بود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مسئولان در جامعه نا امیدی و دو قطبی سازی نکنند، گفت: باید توجه کرد که حوزه‌های علمیه مستقل هستند و بودجه دولتی فقط برای عمران حوزه‌های علمیه اختصاص می‌یابد که بسیار اندک است و هزینه‌های جاری حوزه‌ توسط وجوهات مردم تأمین می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha