پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار با رئیس  سازمان نظامی و قضایی نیروهای مسلح

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئولین نباید سطح زندگی شان تفاوت چندانی با مردم داشته باشد و خداوند واجب کرده که در سطح پایین‌ترین طبقات جامعه زندگی کنند تا محرومین به لحاظ روحی آسیب نبینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در دیدار با رئیس و معاونین سازمان نظامی و قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی با اشاره به لزوم پرداختن به مسئله محبت در جامعه، اظهار داشت: اصل دین بر پایه محبت است  و بسیاری از انسان‌ها ممکن است ادعای محبت به خداوند را داشته باشند، اما در میدان عمل و آزمایش اثبات می‌شود که فرد چقدر در ادعای خودش در مورد خدا دوستی، صادق است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، نقش تزکیه نفس و تقوا در انجام کارها را مهم دانست و گفت: زمانی که امکان رشوه گرفتن و گناهان فراهم می‌شود، فرد باید ثابت کند که چقدر در ایمان و خدادوستی پابرجا است.

مجازات با محبت امکان پذیر است

وی در خصوص جایگاه محبت در مجازات ها، بیان داشت: ممکن است برخی تصور کنند که مجازات مجرم با محبت در تضاد است، اما همین مسئله نیز مصداق انسان دوستی است چرا که هم فرد مفسد را از ادامه کار غلط باز می‌دارد و هم جامعه را از خطرات مختلف حفظ می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: وقتی حرف از مقابله با ظالم و کافر می‌زنیم، درواقع به این معنا است که با اصل کفر و ظلم مخالفیم.

امام جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به فاصله طبقاتی ایجاد شده در جامعه، اظهار کرد: نباید سطح زندگی مسئولان تفاوت چندانی با مردم داشته باشد و خداوند واجب کرده که در سطح پایین‌ترین طبقات جامعه زندگی کنند تا محرومین به لحاظ روحی آسیب نبینند.

زندگی ساده مسئولین، عزت نفس محرومین را حفظ می کند

وی تصریح کرد: زمانی که مسئولان سطح زندگی شان را در سطح پایین‌ترین طبقات جامعه و بر محور ساده‌زیستی قرار دهند، محرومان با مقایسه سطح زندگی مسئولان با خودشان از لحاظ روحی امنیت یافته و عزت نفسشان حفظ می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم سبک زندگی ساده مسئولین گفت: اگر مسئولی بخواهد به سمت اسراف برود و فخرفروشی کند، قطعاٌ از سبک حکومت‌داری دینی فاصله گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این مطلب که ممکن است برخی این سؤال را مطرح کنند که با وجود احکام صریح دین اسلام در زمینه نحوه اقامه نماز و ادای روزه چه نیازی به ولی فقیه است، گفت: باید در این زمینه آگاهی‌بخشی کرد، چرا که ممکن است بدون ولی فقیه بشود نماز و روزه را به جا آورد ولی بدون شک بدون ولی‌فقیه احکام اجتماعی اسلام اجرایی نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha