شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر نیره قوی برگزیده کتاب سال حوزه

حوزه/ نفر برگزیده همایش کتاب سال حوزه گفت: علاوه بر محیط های حوزوی می بایست نفرات و آثار برتر همایش کتاب سال حوزه در فضای رسانه ای کشور بیش از پیش معرفی شوند.

دکتر نیره قوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که در نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه با کتاب "بازخوانی و آسیب شناسی تحلیل های انقلاب اسلامی بر اساس تئوری کاریزماتیک ماکس وبر" به عنوان نفر برگزیده مورد تجلیل قرار گرفته است، ابراز داشت:بی شک برگزاری جشنواره هایی چون کتاب سال حوزه و علامه حلی در فضای حوزوی بسیار مفید و موثر است و باید این برنامه ها با قوت بیشتر تداوم یابد.

وی افزود: خوشبختانه به لحاظ کمی آثار ارسالی زیاد است اما باید تلاش کرد که سطح کیفی آثار سال به سال متحول تر شود به خصوص با تاکید بر آثار و کتبی که ناظر به نیازهای روز جامعه است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی همچنین گفت: متاسفانه گاهی اوقات برخی آثار در سطح یک همایش ملی چون کتاب سال حوزه نیست هر چند که ما آثار خوب و با کیفیت هم کم نداریم اما باید روندی طی شود که بهترین و با کیفیت ترین آثار به جشنواره ارسال شود و در این بین البته خود نویسندگان و مولفان می بایست بیشترین دقت را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی نیاز است که کتاب سال حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند تا افرادی که می خواهند آثار را بفرستند آگاهی خوبی داشته باشند، ضمن آن که به هر حال عده ای از مولفان و نویسندگان حوزوی آثار قابل توجهی دارند اما به علت عدم اطلاع رسانی لازم موفق به ارسال آثار نمی شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: نکته حایز اهمیت دیگر لزوم انعکاس آثار و معرفی آن ها در بعد اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای است که به عنوان مثال در فضای مجازی و خبرگزاری ها و سایت ها بیشتر معرفی شوند.

وی افزود: معمولاً در جشنواره کتاب سال جمهوری اسلامی و جشنواره فارابی انعکاس و پوشش رسانه ای خوبی داده می شود و لذا به نظر بنده در سطح همایش کتاب سال حوزه که اتفاقا مباحث عمیق تر است، باید این پوشش و معرفی رسانه ای بیش از این ها صورت گیرد تا نفرات و آثار برتر به جامعه بهتر شناخته شوند.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha