پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمود عبد اللهی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، تربیت پاسداران فرهنگی را یکی از رسالت های مهم نظام در صیانت از انقلاب دانست و گفت:،مهمترین حرکت انقلابی این است که نیروهای فرهنگی و دینی، انقلابی، عالِم، محقق و مهذب را پرورش دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه مدینه العلم شهرضا ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: در سال ۵۷ حیات کشورها وابسته به دو نظام بلوک شرق و غرب بود، این دو نظام مادی در عین تعارضاتی که با یکدیگر داشتند در یک چیز مشترک بود که این اشتراک همان دین زدایی بود.

وی با اشاره به اینکه نظام های سرمایه‌داری تمام رسالت خود را بر دین زدایی هزینه می‌کردند تا بگویند دوران دین ‌مداری به پایان رسیده است، عنوان کرد: کشور ما مستعمره فرهنگی و سیاسی نظام‌های سرمایه‌داری بود، چنانچه این نظام‌های سرمایه داری به چنان قدرتی رسیده بودند که تاریخ اسلام را تغییر دادند.

عضو خبرگان رهبری افزود: از سال ۴۲ که حضرت امام(ره) شاکله انقلاب را شکل دادند، یک پیام بسیار مهم را در دنیا منعکس کردند و آن پیام این بود که دین، خداباوری و اعتقاد به معاد می‌تواند محور یک نظام باشد.

*تربیت پاسداران فرهنگی برای انقلاب رسالت امروز احاد مردم

وی با بیان اینکه یوم الله روزی است که کاری معجزه آسا صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمودند: ۱۲ بهمن یوم الله است، چراکه در این روز بر خلاف تفکر و قدرت نظام‌های سوسیالیستی که همه کشورها را به استعمار گرفته بودند نظامی مبتنی بر اسلام تشکیل شد.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص محورهای کلیدی نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: این نظام بر ۶ محور توحید، نبوت، امامت، کرامت انسانی، مبارزه با ستمگران و سلطه گران و صلح طلبی بنا شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با چرایی مبارزه جمهوری اسلامی با نظام‌های سلطه، یادآور شد: اسلام ناب، سلطه و استعمار را برنمی‌تابد، چنانکه اسلام امیرالمومنین(ع) با اسلام معاویه در تضاد بود و سلطه گری را نمی‌پذیرفت، براین اساس سلطه گران همه سرمایه های خود را از ابتدای پیروزی انقلاب برای نابودی آن هزینه کردند.

حجت الاسلام عبداللهی  افزود: یکی از رسالت های مهم در مورد انقلاب این است که این نظام باید نیروها و پاسداران فرهنگی تربیت کند.

وی با اشاره به جمله کسینجر نظریه پرداز غربی، مبنی بر اینکه همان کاری که با شوروی در جنگ سرد انجام دادیم باید با جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم، افزود: آنها با جنگ سرد و از طریق ابزارهای فرهنگی و جنگ مردم شوروی را از پای در آوردند و امروز همین سیاست را برای  براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق ماهواره ها و فضای مجازی دنبال می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی با بیان اینکه مهمترین حرکت انقلابی این است که نیروهای فرهنگی و دینی را پرورش دهد تاکید کرد: ما می خواهیم نیروهای انقلابی، عالم، محقق، مهذب را پرورش دهیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن بدترین تعبیر را نسبت به عالمانی که ریزش پیدا کرده اند، بکار برده اند، اظهار کرد: ممکن است عالمی انقلابی باشد، اما در طول دوران زندگی ریزش پیدا کند و استحاله فرهنگی شود، براین اساس باید همواره مراقب باشیم که از مسیر منحرف نشویم.

وی در ادامه یادآور شد: ما علما و اساتیدی را داشتیم که واقعا ولایت مدار بودند و در راه انقلاب شکنجه شدند و زندان رفتند، اما در آخر عمر به انحراف رفتند و در مقابل امام ایستادند، براین اساس این یک هشدار است که نیروی انقلابی در هیچ شرایطی مصون نیست و باید از خود مراقبت کند.

* با گسترش فضای مجازی آسیب انحراف از مبانی اسلام وجود دارد

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان اینکه با گسترش فضای مجازی آسیب انحراف از مبانی اسلام وجود دارد، افزود: فضای مجازی می تواند به عنوان یک فرصت طلایی در اختیار طلاب قرار بگیرد و این افراد با شرکت در گروه هایی که گاه میلیون ها نفر در آن حضور دارند با رفع شبهات و بیان مسائل دینی به تبلیغ وپرورش نیرو بپردازند، اما این کار همان طور که گفته شد نیازمند مراقبه و کوشش و جهاد و هشیاری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha