جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که رسالت حوزه تبیین اندیشه های تعالی بخش امام خمینی(ره) در عرصه بین المللی است، تصریح کرد: امروز دنیا بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرام و افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، امروز در مراسمی که در این مدرسه علمیه به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک حرکت بزرگ دینی یاد که در افکار و باورها تغییر بنیادین ایجاد کرد، تصریح کرد: این گفتمان امروز در دنیا تاثیرگذار و در مقابل جبهه دشمن پیروز است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر معرفی نهضت انقلاب در حوزه های علمیه را یکی از مهم ترین مجاهدت های امام خمینی(ره) دانست و افزود: در آن مقطع، این که یک روحانی از حوزه علمیه بپاخیزد و انقلابی را پایه گذاری کند، مسأله مجهولی بود، اما امام خمینی(ره) توانستند با تلاش و مجاهدت در این عرصه، مردم و به ویژه روحانیت را در این مسیر مهم قرار دهند.

حجت الاسلام خوبانی، ایجاد رشد فکری و فرهنگی در دنیا را از برکت وجود امام‌ راحل دانست و خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یک فرهنگ منحرف غربی بر خلاف  اعتقادات و باورهای دینی مردم در این کشور وجود داشت که امروز به یک فرهنگ غنی ایران اسلامی تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، انقلابی ماندن و توجه به اندیشه های امام راحل را مهم تر از انقلاب کردن دانست و بیان داشت: حرکت در مسیر اندیشه های ناب امام خمینی و مقام معظم رهبری موجب عزت و سرافرازی ایرانی اسلامی در سطح جهان می شود.

وی با بیان این که امروز برخی به دنبال منحرف کردن انقلاب و اهداف امام راحل هستند که این کار خیانت به انقلاب، نظام اسلامی و امام راحل است، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران باید با بصیرت و هوشیاری مراقب این توطئه دشمنان باشند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که رسالت حوزه تبیین اندیشه های تعالی بخش امام خمینی(ره) در عرصه بین المللی است، تصریح کرد: امروز دنیا بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرام و افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمنان ولایت فقیه را سد محکمی در برابر طرح و برنامه های خود علیه انقلاب اسلامی می دانند، افزود: حوزه و روحانیت باید با بهره گیری از توان تبلیغ خود توطئه های دشمنان علیه ولایت را خنثی کنند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که روشنگری‌های چهل ساله روحانیت موجب عزت و اقتدار نظام اسلامی در صحنه های مختلف شده است، خاطرنشان کرد: امروز یک جمله مقام معظم رهبری کاخ سفید را می‌لرزاند این نشان از جایگاه ولایت و رهبری در عرصه های مختلف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده همان مسیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستند، گفت: امروز رهبر انقلاب اسلامی از یک جایگاه بسیار رفیع در دنیا و همچنین جهان اسلام برخوردار است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که امام خمینی(ره) مقتدرانه در برابر مخالفان آن دوران ایستاد و نهضت انقلاب را پیش برد، افزود: عده ای در آن دوران مخالف دخالت روحانیت در سیاست بودند که امام راحل با اقتدار در برابر این افراد ایستاد، چون سیاست همچون حصاری است که می تواند دیانت را حفظ کند، سیاست اصل نیست، اما می تواند در حفظ دیانت اثرگذار باشد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که امام خمینی(ره) ارمغان بزرگی برای ملت ها به وجود آورد، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از ملت های جهان در سایه آراء و افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از خواب غفلت بیدار شده اند.

وی با تأکید براین که امروز طلاب و روحانیان باید میراث امام راحل را احیاء و به جامعه جهانی عرضه کنند، افزود: دنیای غرب از امام راحل سیلی بزرگی خورد، چون آنها فکر نمی کردند یک روحانی از حوزه های علمیه برخیزد و پرونده خاک خورده دین را از بایگانی بیرون بیاورد و آن را احیاء و جهانی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با انتقاد از کسانی که افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) را فاقد ارزش برای جامعه امروز می دانند، گفت: اندیشه های متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ملت ها را از یوق بردگی و دیکتاتوری نجات داد و این افکار همچنان پویا و بالنده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha