جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشگاه دوستی ملل روسیه

حوزه/ ولادیمیر فیلیپوف رئیس دانشگاه دوستی ملل روسیه، یکی از مسائل امروز جامعه را تحصیل اقوام گوناگون در کنار یکدیگر دانست و بر ضرورت آموزش دینی-اخلاقی دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ولادیمیر فیلیپوف رئیس دانشگاه دوستی ملل روسیه، یکی از مسائل امروز جامعه را تحصیل اقوام گوناگون در کنار یکدیگر دانست و بر ضرورت آموزش دینی-اخلاقی دانشجویان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه دوستی ملل روسیه گفت امروز ضرورت دارد که با وزارت علوم روسیه در خصوص تدوین طرحی برای آموزش دینی-اخلاقی دانشجویان در تمام سطوح گفت‌وگو شود.

ولادیمیر فیلیپوف در جلسه پارلمانی شوای فدراسیون، در خصوص ضرورت تدوین طرح آموزش دینی-اخلاقی دانشجویان صحبت کرد.

وی در این رابطه گفت: «واضح است که زمان آن رسیده تا با وزارت علوم روسیه درخصوص یک طرح آموزشی دینی-اخلاقی در تمامی سطوح آموزش از ابتدایی تا دانشگاه گفتگو شود.

رئیس دانشگاه دوستی ملل روسیه افزود: امروز مشکل جامعه ما این است که چه در مدارس و چه در دانشگاه ها اقوام مختلف در یک کلاس و کنار هم مشغول به تحصیل هستند، حال آنکه این امر پیشتر به این شکل بروز نکرده بود.

علاوه بر این، فیلیپوف معتقد است که باید به کیفیت تدریس اصول فرهنگ دینی و اخلاق غیردینی در مدارس توجه ویژه شود؛ چرا که نتیجه کار همین معلم‌ها، اصولی را در دانش آموزان نهادینه می‌کند که بعدها در جامعه و در زندگی نمود خواهند یافت.

به گفته وی، آنچه امروز در مدارس تحت عنوان فرهنگ دینی تدریس می‌شود، از کیفیت کافی برخوردار نیست. برنامه درسی نامفهوم است و معلم‌ها تکالیف دشواری به دانش آموزان می‌دهند.

الگا واسیلِوا وزیر علوم روسیه پیشتر گفته بود که وزارتخانه مشغول کار روی برنامه درسی مدارس و بویژه دو درس اصول فرهنگ دینی و اخلاق غیردینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha