سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پاتریارک کریل رئیس کلیسای پاتریکی مسکو

حوزه/ پاتریارک کریل گفت: هنر تاثیر بسزایی بر جامعه دارد و به همین جهت فعالان هنر نباید مسئولیت خود را فراموش کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پاتریارک کریل رئیس کلیسای پاتریارکی مسکو در افتتاحیه بیست و ششمین دورۀ آموزشی مسیحیت بین المللی با عنوان «ارزش های اخلاقی و آیندۀ انسان» در کاخ دولتی کرملین اظهار داشت: هنر تاثیر بسزایی بر جامعه دارد و به همین جهت فعالان هنر نباید مسئولیت خود را فراموش کنند.

وی افزود: یک اثر واقعی هنری، انعکاس روحیات خالق اثر و انتقال احساسات و افکار او است و آثار موسیقایی، ادبی و هنری عمیقا در روح انسان نفوذ می‌کنند و او را یا به خیر و سازندگی و یا به نفرت و تخریب سوق می‌دهند و از این رو من از تمام افرادی که  در حوزۀ فرهنگی فعالیت می‌کنند می‌خواهم مسئولیت خاصشان که در قبال استعداد و محصول آن در پیشگاه پروردگار، ملت و تاریخ دارند را  همواره به یاد داشته باشند.»

رئیس کلیسای پاتریارکی مسکو تاکید کرد، هدف کلیدی فرهنگ، متحول ساختن انسان از نظر هماهنگی، عشق و زیبایی است. وی مجددا تاکید کرد: «فرهنگ جایی برای به کارگیری نیروی معنوی و روشن‌فکرانۀ انسان است که تجربۀ چندین قرن تحول خلاقانه دنیای اطراف را در خود جای داده است.»  وی تاکید کرد «هدف از این تحول، هماهنگ ساختن زندگی در جهت دستیابی به ایده آل های عشق، نیکی و زیبایی است.»

وی افزود، مسئلۀ انتخاب اخلاقی در میان فعالان فرهنگی فوق‌العاده مهم است. قرائت آموزشی مسیحیت، یک همایش کلیسایی-اجتماعی بزرگ است که بیش از 15 هزار شرکت کننده از 16 کشور را گرد هم می‌آورد. شرکت کنندگان در این خوانش به کار بر روی حوزه¬های مختلف  آموزش ، سیاست جوانان، امور خیریه، بازسازی و ساخت کلیساها، فرهنگ و علم می¬پردازند.

از 24 تا 26 ژانویه در شورای فدراسیون، دومای دولتی، کرملین، تالار اجتماعی، دانشگاه دولتی مسکو و سایر موسسات عالی پایتخت بیش از 190 برنامه برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha