پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام گرجیان

حوزه/ اگر نیازسنجی ها به صورت دقیق و هدفمند دنبال شود، محقق آثار خود را در راستای پاسخ به نیازهای اجتماعی دنبال خواهد نمود. این مهم نیازمند هم افزایی مراکز پژوهشی دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان داور نوزدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: همایش کتاب سال حوزه، شجره طیبه ای با پشتوانه تاریخی است که هر از چندی بارور می شود و بارهای نو و به روزی را تقدیم می کند.

وی در ادامه به پیشینه فعالیت خود در همایش کتاب سال حوزه اشاره نمود و ابراز داشت: با توجه به حضور چندین ساله بنده به عنوان داور همایش کتاب ساله به جرات می توان گفت؛ آثار ارائه شده به دبیرخانه نوزدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه به مراتب پربارتر از آثار گذشته بود.

داور نوزدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه در ادامه پویایی هرچه بیشتر تولیدات علمی حوزه و نگاه پاسخ مابانه به مسائل روز اجتماعی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: نیازسنجی های پژوهشی باید مدیریت شده، این مهم در عرصه حاکمیت و حضور دین در جامعه توسط معاونت پژوهش حوزه اطلاع رسانی شده، این نیازها را بر روی میز محققین قرار دهد.

وی افزود:  اگر نیازسنجی ها به صورت دقیق و هدفمند دنبال شود، محقق آثار خود را در راستای پاسخ به نیازهای اجتماعی دنبال خواهد نمود. این مهم نیازمند هم افزایی مراکز پژوهشی دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان بسط اندیشه الهی در تمام عرصه های اجتماعی به منظور احیای تمدن نوین اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در حوزه نیازمند راه اندازی اتاق اندیشه ورزی هستیم تا در آن متخصصانی از رشته های مختلف علمی برای نیازسنجی دور هم گرد آمده، در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی پیشنهادات عملیاتی را ارائه نمایند.

وی در پایان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان همایش کتاب سال حوزه، خاطرنشان کرد: در صورت فقدان اتاق های اندیشه ورزی، تحقیقات دانشی به صورت غیر هدفمند دنبال شده، آورده های علمی صرفاً به منظور برطرف سازی نیازها و یا علائق شخصی و فردی پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha