جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نواب

حوزه/ حجت الاسلام نواب، بر لزوم بهره گیری هر چه بیشتر از زبان و ظرفیت هنر سینما به منظور تبلیغ دین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد حسن نواب عصر امروز طی سخنانی در افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر استان قم که با حضور مسئولان و هنرمندان در سینما آیه برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به هنر هفتم در دنیای امروز اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ،گفتمان جواز یا عدم جواز ساخت فیلم در کشور مطرح بوده که امام راحل رسماً اعلام کردند که ما با سینما مخالف نیستیم، بلکه با فساد و فحشا مخالف هستیم که همین فرمایش ایشان زمینه‌ای برای شکوفایی و رونق هنر و سینما در کشور را فراهم کرد.
وی همچنین افزود: امروز زمانه ای است که ظرفیت برای سینما و هنر بسیار رشد یافته و همه بر این مطلب واقف هستند که هنر زبان گویای دین و معارف است.
وی اضافه کرد: اساسا مکتب و مذهب ما همواره در بیان معارف خود به هنر تمسک نموده،ضمن آن که رشد هنر در دوره‌های مختلف به دلیل پیوند وثیق آن با دین و آموزه های دینی بوده است.
این محقق و پژوهشگر عرصه هنر همچنین ضمن انتقاد از کم بودن نقش تبلیغ دین در عرصه هنر و سینما گفت: ادیان غربی و شرقی برای معرفی دین و مذهب خود از زبان سینما و هنر بهترین استفاده را می‌کنند و حال آن که به عقیده بنده هنوز این بالندگی و توجه در مورد اسلام به آن میزان لازم رخ نداده است.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha