جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسیحیان در دیرالزور مراسم مذهبی برگزار کردند

حوزه/ یک گروه مسیحیان روز شنبه در کلیسای نیمه مخروبه سنت ماریا در شهر دیر الزور، در سوریه، اولین مراسم مذهبی را پس از نزدیک به ۶ سال برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، یک گروه رسمی مسیحیان روز شنبه در کلیسای نیمه مخروبه سنت ماریا در شهر دیر الزور، واقع در شرق سوریه، اولین مراسم مذهبی را پس از مدت ها برگزار کردند.

گفتنی است در این مراسم مذهبی که توسط کشیش کلیسای ارتدوکس انجام گرفت، جمعی از روحانیون مسلمان نیز حضور داشتند و حمایت خود را از شهروندان مسیحی نشان دادند.

جماعت اندکی از مسیحیان با در دست داشتن شمع های کوچکی در این مراسم مذهبی مسیحی حضور یافتند که برای نخستین بار در نزدیک به 6 سال برپا شده بود.

لازم به ذکر است درگیری ها در شهر دیرالزور از اشغال شهر به دست شورشیان در سال 2012 آغاز شد و با قدرت گرفتن گروهک تروریستی داعش در منطقه در سال 2014 اوضاع رو به وخامت گذاشت. ارتش سوریه در ماه نوامبر 2017 شهر را از تروریست ها بازپس گرفت و ساکنان به تدریج به محل سکونت خود بازگشتند.

ایگناتیس آفریم کشیش ارتدوکس در این مراسم گفت: عبادت در یک کلیسای نیمه مخروبه احساس غریبی به ما می دهد و در عین حال یک تسلی برای قلب ما و پیام امیدی به مردم است که به شهرشان بازگردند و زندگی و سازندگی را از نو شروع کردند.

یک اسقف محلی نیز از مسیحیان خواست به شهرشان بازگردند.

تخمین زده می شود که در سال 2011 و پیش از درگیری ها و پیدایش داعش نزدیک به 3 هزار مسیحی در این شهر زندگی می کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha