جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ویژه نامه حکیم الهی

حوزه/ ویژه نامه حکیم الهی و مفسر بزرگ قرآن کریم علامه سید محمد حسین طباطبایی(ره) به همت هفته نامه افق حوزه و از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه چاپ و منتشر شد.

حجت الاسلام رمضان علی عزیزی، در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، با اشاره  به چاپ و نشر ویژه نامه حکیم الهی و مفسر بزرگ قرآن کریم علامه سید محمد حسین طباطبایی(ره) در هفته نامه افق حوزه، گفت: هدف از انتشار و چاپ این ویژه نامه، پاسخ به منویات رهبرانقلاب در سال 89 در سفر به شهر قم در دیدار با مراجع و علما بود.

 سردبیر هفته نامه افق حوزه عنوان کرد: ایشان در آن دیدار رسالت های را برای حوزویان برشمردند که از جمله،‌معرفی الگوهای تهذیبی و اخلاق از سیره بزرگان دین در حوزه و  جامعه بود.

وی عنوان کرد: بعد از این مسئله اتاق فکری در هفته نامه افق حوزه برای اجرای این بخش از منویات رهبری شکل گرفت و خروجی آن اتاق فکر چاپ و نشر افق پارسایی تحت عنوان ویژه نامه اخلاقی بود.

حجت الاسلام عزیزی گفت: ویژه نامه افق پارسایی مروری در سیره عملی، رفتاری و اخلاقی علمای اثر گذار چون علامه طباطبایی (ره) دارد و سعی شده به نکات اخلاقی ناب اشاره کند.

سردبیر هفته نامه افق حوزه عنوان کرد: بعد از انتشار این ویژه نامه، سیر مطالبات از گوشه و کنار کشور از سوی طلاب و روحانیون برای دریافت این نوع ویژه نامه ها و مباحث اخلاقی ناب آغاز شد و در نهایت بعد از مطالبه زیاد، هفته نامه افق ویژه نامه بهجت عارفان را در سال 96 منتشر کرد.

وی اظهار داشت:  این ویژه نامه بعد از انتشار موجب رضایت بسیاری از روحانیون و مبلغان شد و همین مسئله مسئولین هفته نامه را دلگرم تر از گذشته به فکر نشر ویژه نامه دیگر برای اثرگذاری و استفاده روحانیون و مبلغان با نگاه علمی و قرآنی انداخت که نهایتا، ویژه نامه حکیم الهی و مفسر بزرگ قرآن علامه سید محمد طباطبایی به تصویب رسید.

حجت الاسلام عزیزی گفت: بعد از تصویب این ویژه نامه، هیئت تحریریه متشکل از 4 نفرکار را در پاییز امسال شروع و در طی2 هزار ساعت و سه ماه، ویژه نامه حکیم الهی و مفسر بزرگ قرآن علامه سیدمحمد طباطبایی را چاپ و منتشر کردند.

سردبیر هفته نامه افق حوزه عنوان کرد: از ویژگی این ویژه نامه مصاحبه با 14 نفر از شاگردان، مریدان، همسر و صاحب نظران حوزه و دانشگاه در موضوع تفسیر، عرفان، شعر، مباحث اخلاقی، اشعار علامه طباطبایی، دیدگاه های تقریبی علامه از نگاه استاد خسرو شاهی، نگاهی دوباره به تفیسر البیان قبل از المیزان از نگاه حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، جانشین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است.

وی اظهار داشت: از دیگر ویژگی های این ویژه نامه، اشعاری از علامه طباطبایی است که برای اولین بار از سوی شاگردان ایشان از جمله استاد محمد رضا رمزی اوحدی جمع آوری شده و در اختیار هفته نامه افق حوزه قرار گرفته است.

سردبیر هفته نامه افق حوزه گفت: از دیگر خصوصیات این ویژه نامه، گفتگو با همسرعلامه طباطبایی، خانم روزبه، تحت عنوان گزارشی از 14سال همنشینی با علامه است که برای اولین بار منتشر شده  است.

حجت الاسلام عزیزی گفت:  ده نکته از  سبک تدریس علامه، اندیشه سیاسی علامه، نقش نظام فقاهت و حکمت از نگاه علامه، روش علامه در تفسیر قرآن به قرآن، اخلاق توحید و سیره اخلاقی و تربیتی، شگفتی های معنوی و علمی علامه و نکات ارزشی شاگردان علامه آیات جوادی آملی، مکارم شیرازی، مصباح و حسن زاده آملی از دیگر ویژگی های ویژه نامه حکیم الهی است.

وی یادآور شد: این ویژه نامه در 119صفحه به همت هفته نامه افق و از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه چاپ و منتشر شده است.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha