شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گزارش پارلمانی در کانادا خواستار مبارزه دولت با اسلام هراسی شد

حوزه/گزارش کمیته مطالعات میراث کانادا در پارلمان اتاوا، دولت را به ایجاد یک دستورالعمل یکپارچه و استاندارد برای مستندسازی جرایم نفرت محور و مبارزه با اسلام هراسی فراخواند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از thestar، یک گزارش پارلمانی در اتاوا، دولت کانادا را به ایجاد یک دستورالعمل یکپارچه و استاندارد برای مستندسازی جرایم نفرت محور و مبارزه با اسلام هراسی فراخواند.

کمیته دائمی مطالعات میراث کانادا همچنین توصیه کرد که دولت فدرال یک هیات مدیره برای نظارت بر برنامه اقدام ملی علیه نژادپرستی ایجاد کند و بودجه برای اجرای قوانین فعلی و تقویت سازمان های امنیتی جهت نظارت بر سخنرانی ها و تبلیغات اسلام هراسی و نفرت محور از طریق اینترنت را افزایش دهد.

در این گزارش 130 صفحه ای با عنوان «اقدام علیه نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض های مذهبی از جمله اسلام هراسی» آمده است: نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض دینی به روش های مختلف روی کانادایی ها تاثیر می گذارد. برای کشوری با تنوع جمعیتی چون کانادا، یک قانون نمی تواند راه حل تمامی مشکلات باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: تحقق موثر در مسیر مبارزه با نژادپرستی و تبعیض دینی نه تنها به رهبری مناسب بلکه به همکاری معنادار و اقدام جامع نیاز دارد.

این کمیته پارلمانی گزارش مربوطه را در ماه آوریل سال گذشته میلادی در پاسخ به «افزایش فضای عمومی نفرت و ترس در جامعه» آغاز کرد. درخواست ها برای ارائه این گزارش در پی حمله تروریستی و تیراندازی به نمازگزاران در مسجدی در شهر کبک شکل گرفتند که در این حمله خونین، 6 نمازگزار جان خود را از دست داده و 19 تن دیگر مجروح شدند.

این گزارش از طریق 14 جلسه عمومی از 77 شاهد از جمله نمایندگان سازمان های ملی، گروه های نژادی و دینی، و همچنین مقامات، دانشگاهیان و کارشناسان، رویکرد کانادا به کاهش و حذف نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض دینی را مورد ارزیابی قرار داد. در طی این روند، شاهدان نگرانی خود را نسبت به شیوع تبلیغات نفرت محور در فضای مجازی و همچنین انتشار اطلاعات غلط و اخبار جعلی از طریق اینترنت را ابراز کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha