جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقررات بانکداری اسلامی در اوگاندا به زودی اعلام می شوند

حوزه/به گفته رئیس بانک مرکزی اوگاندا، مقررات مربوط به بانکداری اسلامی تعیین شده، به تایید وزارتخانه رسیده و به زودی در رسانه های این کشور منتشر خواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newvision، نظام بانکداری اسلامی به زودی در کشور آفریقایی اروپا شکل رسمی به خود می گیرد.

به گفته امانوئل موتبیل، رئیس بانک مرکزی اوگاندا، این بانک به زودی مقررات مربوط به بانکداری اسلامی را ارائه داده و با موسسات مالی برای ارائه محصولات مرتبط با اقتصاد اسلامی وارد معامله می شود.

موتبیل در جلسه ای که با جمعی از  بانکداران اوگاندایی برگزار کرده بود، گفت: مقررات بانکداری اسلامی توسط بانک اوگاندا ارائه شده و به وسیله وزارت برنامه ریزی امور مالی و توسعه اقتصادی و معاون دادستان کل به تایید رسیده است و به زودی نیز در رسانه های محلی این کشور منتشر می شوند.

این بدین معناست که از این پس سیستم بانکداری اسلامی در این کشور راه اندازی شده و براساس قوانین شریعت، بانک، وام بدون بهره در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. براساس دستورالعمل جدید مشتریان بانک نیز در عوض بانک را در سودشان شریک می کنند. در مقابل در صورتی که تجارت به خوبی پیش نرفته یا هیچ سودی را به دست نیاورد، بانک نیز سودی دریافت نخواهد کرد.

لازم به ذکر است در سال 2015، جامعه اسلامی اوگاندا خواستار ایجاد بانکداری اسلامی و نظام بانکداری بدون بهره در این کشور شده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha