پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جنبش بایکوت و تحریم اسرائیل نامزد جایزه صلح نوبل شد

حوزه/ جنبش بین المللی بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل که علیه اشغال سرزمین فلسطین و نقض حقوق فلسطینیان در سرزمین های اشغالی از طریق فشار اقتصادی مبارزه می کند نامزد جایزه صلح نوبل شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از palestinechronicle، جنبش بین المللی بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل «بی.دی.اس» که علیه اشغال سرزمین های فلسطین و نقض حقوق فلسطینیان در سرزمین های اشغالی از طریق فشار اقتصادی مبارزه می کند نامزد جایزه صلح نوبل شد.

این نامزدی توسط بجورنار موکسنس یک عضو پارلمان نروژ و رهبر حزب سرخ، روز جمعه اعلام شد.

در بیانیه منتشر شده توسط موکسنس آمده است: به عنوان یک عضو پارلمان نروژ با افتخار از قدرتم به عنوان یک مقام منتخب استفاده می کنم تا جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم برای حقوق فلسطینیان «بی.دی.اس»، را نامزد جایزه صلح نوبل اعلام کنم.

وی افزود: یکی از اهداف این جنبش دادن حق بازگشت به آوارگان فلسطینی برای ورود سرزمین مادری شان می باشد.

بسیاری سازمان ها و نهادها از این حرکت استقبال کرده اند. گروه «صدای یهودیان برای صلح» نیز این خبر را فوق العاده توصیف کرد.

درحالی که جنبش بایکوت اسرائیل در دنیا توسعه پیدا می کند، و بسیاری فعالان و شخصیت های برجسته در دنیا حمایت شان را از آن اعلام کرده اند، رژیم صهیونیستی با اقدامات نقض حقوق بشر خشم و استیصال خود را در مقابل اعضای این جنبش نشان داده است. در همین راستا در اوایل ژانویه مقامات اسرائیلی با انتشار لیست سیاهی ورود اعضای 20 گروه مرتبط با این جنبش را به سرزمین های اشغالی ممنوع اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha