پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار با بانوان شهرداری

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: زندگی شهری ایجاب می‌کند که بانوان ساعتی از روز را در مکانی امن و مختص به خود بگذرانند، ضمن اینکه در این مکان ها علاوه بر تقویت روحیه و نشاط، می توان بسیاری از اجناس تولیدی و مورد نیاز آن‌ها عرضه ‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با بانوان شهرداری بیرجند، گفت: شهرداری بیرجند به نسبت مأموریت‌های مختلفی که دارد در واقع یک خانواده مردمی است.

وی با اشاره به جایگاه بانوان در نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام افزود:اگر چه جایگاه زنان رفیع است اما آنچه این جایگاه را برای زن به‌عنوان ارزش تثبیت می‌کند ارزش‌های فرهنگی اسلام است که زنان مسلمان باید این مؤلفه را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بین زنانی که ارزش‌های اسلامی را حفظ می‌کنند و بیگانگانی که به‌عنوان ابزار مطرح می‌شوند تفاوت دارند، گفت: در مورد بانوان و برادران هنوز با جایگاه مطلوب فاصله داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) اسوه بشریت در انواع مسائل هستند، گفت: مادران در گذشته هنر تربیت فرزندان صالح، صادق و خدمتگزار را برعهده داشتند.

امام جمعه بیرجند افزود: خانه‌هایی که در آنها اسلام حکمفرما است و حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار داده می دهند، صفات خوب اخلاقی همچون فداکاری، محبت، همکاری و گذشت بیشتر پیدا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: در حکومت های صدر اسلام، مردم خودشان حافظ فرهنگ اسلامی خود بوده اند، چرا که حکومت‌هایی نظیر بنی‌امیه، بنی‌عباس و بنی مروان غالباً انسان‌های فاسدی بودند که دور از فرهنگ فقط به فکر لذات شخصی بودند، لذا مردم آن‌ها را فاسق دانسته و خود حافظ فرهنگ بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر صنایع گذشتگان با ورود صنایع جدید، گفت: صنایع دستی گذشته که تحت‌الشعاع کارخانه‌ها قرار گرفته و منزوی شده بودند، باید حفظ شوند و امروز نباید صنایع دستی که هنر اصیل زنان این مرز و بوم است، روی دستشان بماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در همین خصوص افزود: مذاکراتی با مسؤولان امر در زمینه فروش صنایع دستی بانوان استان انجام شده است و باید تولیدات کشاورزی و صنایع دستی استان به‌گونه‌ای عرضه شود که موجب تشویق و توسعه محصولات شود.

وی با بیان اینکه تقویت این مشاغل موجب رونق جامعه می شود گفت: عبادت 70 نوع است که بهترین نوع آن کار و کسب روزی حلال است، بنابراین اشتغال به کار نوعی عبادت محسوب می‌شود.

امام جمعه بیرجند با تقدیر از حضور و همکاری مردم خراسان‌جنوبی در صحنه‌های مختلف مذهبی، دینی و کمک به محرومان و مظلومان جهان گفت: مردم این استان با وجود همه مشکلات، مسؤولیت خود را در عرصه‌های گوناگون فراموش نمی‌کنند و به وظایف دینی و انسانی خود پایبند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر لزوم ایجاد پارک‌های امن برای بانوان استان، خاطرنشان کرد: زندگی شهری ایجاب می‌کند که بانوان ساعتی از روز را در مکانی امن و مختص به خود بگذرانند، ضمن اینکه در این مکان ها علاوه بر تقویت روحیه و نشاط، می توان بسیاری از اجناس تولیدی و مورد نیاز آن‌ها عرضه ‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha