جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحید جلیلی

حوزه/ جلیلی گفت: جبهه فرهنگی باید به صورت مفهوم باشد تا به نتیجه برسد و نگاه تشکیلاتی نباید به آن داشته باشیم، اگر نگاه این باشد شکست حتمی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»  وحید جلیلی پیش از ظهر امروز در همایش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، چالش ها و افق های پیش رو که به همت شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه  قم برگزار شد، گفت: در حوزه مفهومی سازی جبهه فرهنگی تنها رهبر انقلاب است که این واژه را قبول دارند و بسیاری از نخبگان با مفهوم جبهه فرهنگی نتوانستند ارتباط برقرار کنند و کنار بیایند و اصلا در مورد این واژه جبهه فرهنگی مقاله نوشته نشده است.

رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی عنوان کرد: اساسا باید گفت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مفهوم جبهه فرهنگی تضاد دارند چون این واژه را نظامی می دانند درحالی که بارها رهبرانقلاب در مورد آن بحث کردند. 

وی افزود: در مورد مفهوم جبهه فرهنگی،مشکل عمده در گم شدن هدف است و اساسا وقتی سخن از مفهوم جبهه فرهنگی می کنیم، یعنی همان مفهوم سازی از انقلاب است و به جای تعریف مفهوم سازی انقلاب از اندیشه امام راحل به سمت مفهوم سازی و تعریف  انجمن حجتیه از انقلاب پیش رفتیم  که دارای ظاهر انقلابی است، ولی درعمل تهی است و قوام شخصیتی ندارد.

جلیلی با بیان اینکه جنس کارهای فرهنگی همان تعریف انجمن حجتیه ای و سکولار و با ظاهر حزب اللهی است گفت: این نوع فعالیت ها اصلا نیاز به هم افزایی و هم فکری و جبهه ای شدن ندارد و متاسفانه از ادبیات فرهنگی قرآنی فاصله دارد.

رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی عنوان کرد: متاسفانه از این ادبیات قرآنی جدا شدیم و به سمت ادبیات وارداتی رفتیم این ضعف نیروهای انقلابی است.

وی افزود: ادبیات حدیثی و قرآنی بسیار قابلیت دارد، ولی علما از این ادبیات در بحث های خود استفاده نمی کنند. باید برای توضیح انقلاب فرهنگی از ادبیات قرآنی استفاده کنیم.

جلیلی گفت: اساسا محصولات جبهه و حتی خود جبهه فرهنگی از سال 42 وجود داشته الان مهمترین کار تداوم بخشی و داشتن نگاه نوع و نظریه پردازی برای رفع نیازهای روز است. این طور نیست که محصولات جبهه فرهنگی و اندیشه ای وجود نداشته و الان بخواهیم برای ارائه آن حرکت کنیم.

رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی عنوان کرد: برای جلو گیری از تشتت نیروهای فرهنگی لازم است هم افزایی و هم فکری کرد،  عناصر، رصد و مدیریت و محتوا اضلاع مهم جبهه فرهنگی بود و در گذشته بود الان باید اینها را تداوم داد، حفظ و مراقبت کرد،نه اینکه بعد از پیروزی انقلاب از اینها کناره گیری کنیم.

وی افزود:  جبهه فرهنگی باید به صورت مفهوم باشد تا به نتیجه برسد و نگاه تشکیلاتی نباید به آن داشته باشیم، اگر نگاه این باشد شکست حتمی است.

جلیلی گفت: مشکل اساسی در حوزه فرهنگی نرم افزار است. اگر نرم افزار به نیروهای انقلابی برسانیم، نیرو و پول وجود دارد و می توان کارهای فرهنگی قوی کرد.

رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی عنوان کرد: شورای انقلابی فرهنگی باید در واژه مفهوم جبهه فرهنگی تفوه کند تا بتواند اثر گذار باشد و این هنوز صورت نگرفته است.

وی افزود: اگر اندیشه انقلابی تازه گردانی شده کار ها مؤثر صورت می گیرد، ولی اگر به فکر ایجاد شبکه سازی باشیم به جایی نخواهیم رسید.

 

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha