شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ محفل انس با قرآن کریم در مدرسه علمیه حقانی

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با تاکید بر این که قرآن جامع ترین سند راهبردی مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: برگزاری محافل قرآنی در جامعه سبب رشد فرهنگی و اعتلای فرهنگ دینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی پیش از ظهر امروز در محفل انس با قرآن، اظهار داشت: برگزاری محافل قرآنی در جامعه سبب رشد فرهنگی و اعتلای فرهنگ دینی می‌شود.

وی پیروی از دستورات قرآن را مایه برکت و اعتلای فرهنگ دینی در جامعه دانست و افزود: پیروی از دستورات دین اسلام ، قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) سبب رستگاری مسلمانان می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی  با تاکید بر این که قرآن جامع ترین سند راهبردی مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: خدای متعال قرآن را کتاب با برکت معرفی کرده است و نشان می‌دهد اگر انسانی می‌خواهد صاحب زندگی با برکت شود، باید قرآنی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: بی‌شک برگزاری محافل قرآنی در جامعه سبب رشد فرهنگی و اعتلای فرهنگ دینی می‌شود چرا که قرآن کتاب انسان‌ساز و بهترین سد برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان است.

وی با بیان اینکه راه نجات بشریت پیروی از دستورات قرآن است، گفت: قرآن کتاب آسمانی و قانون سبک زندگی همه بشریت است.

وی با اشاره به داستان‌های آموزنده قرآن کریم در موضوعات مختلف و ظرفیت بالای تربیتی قرآن بر آشنایی بیشتر جوانان با این کتاب انسان‌ساز تأکید کرد و گفت: جوانان ما در حال حاضر با استفاده بیشتر از وسایل ارتباط‌جمعی و مواجهه با فضای مجازی در معرض آسیب‌های مختلفی قرار می‌گیرند که آشنایی آنان با قرآن و امروزه‌های قرآنی و پیاده‌سازی این درس‌ها در زندگی فردی و اجتماعی نقش بسزایی در کاهش و جلوگیری از آسیب‌های فراروی آنان دارد.

حجت‌الاسلام هدایتی اظهار داشت: دعوت از اساتید و قاریان کشوری در این چنین برنامه‌ها سبب تربیت نیروی قرآنی و فعال در عرصه فرهنگی خواهد داشت لذا امیدواریم توانسته باشیم این مهم را در سطح شهرستان محقق کرده باشیم.

گفتنی است؛ در این محفل سه تن از قاریان قرآن کریم و یک نفر از حافظان استان حضور داشتند و به قرائت آیات قرآن کریم پرداختند و از تعدادی از فعالان قرآنی نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha