شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حداقل ۴۵ مدرسه در فلسطین اشغالی در معرض تخریب قرار دارند

حوزه/یک مقام سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه در سرزمین های اشغالی با انتشار بیانیه ای مبنی بر تخریب یک مدرسه در کرانه باختری اعلام کرد که حداقل ۴۵ مدرسه دیگر نیز زیر تیغ تهدید اسرائیل به سر می برند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه روز گذشته اعلام کرد: حداقل 45 مدرسه در فلسطین اشغالی با تهدید تخریب روبرو هستند.

در بیانیه منتشر شده توسط این سازمان، روبرتو والنت، هماهنگ کننده فعلی در سرزمین های اشغالی فلسطین با اشاره به اینکه یک مدرسه فلسطینی در بیت المقدس شرقی توسط نظامیان صهیونیستی تخریب شده گفت: تخریب این مدرسه به بهانه نداشتن مجوز ساخت از سوی صهیونیست ها انجام شده است. درحالی که مجوز گرفتن برای ساخت و ساز در سرزمین های اشغالی برای فلسطینیان تقریبا غیرممکن است.

والنت در ادامه این بیانیه گفت: در ابونوار، صدها دانش آموز فلسطینی حداقل در یکی از 45 مدرسه در کرانه باختری تحصیل می کنند که تمامی این 45 مدرسه هم اکنون اخطاریه تخریب دریافت کرده اند و در وضعیت بی ثباتی قرار دارند. مقامات صهیونیستی با تهدید دائمی برای تخریب مدارس، دسترسی دانش آموزان به تحصیل را مورد تهدید قرار می دهند.

براساس این بیانیه نظامیان رژیم صهیونیستی 2 کلاس درس را برای بادیه نشین ها و ساکنان اردوگاه آوارگان ابونوار جامعه ابونوار در منطقه سی در حومه بیت المقدس را که در آن ها 26 دانش آموز فلسطینی تحصیل می کرده اند، تخریب کردند.

این بیانیه افزود: ابونوار یکی از آسیب پذیرترین اجتماعات بوده و نیازمند کمک های بشردوستانه در کرانه باختری اشغالی می باشد.

گفتنی است این ششمین تخریب و مصادره اموال در مدرسه ابونوار توسط مقامات صهیونیستی از فوریه سال گذشته میلادی تاکنون می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha