جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از آغاز ثبت نام و پذیرش در ۲۲مدرسه علمیه خواهران مقاطع کارشناسی تا دکترا در استان یزد با بیش از سه هزار و دویست نفر بانوی طلبه در حال تحصیل و ظرفیت پذیرش بیش از هزار نفر برای سال تحصیلی جاری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با تبریک فرارسیدن چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی و نیز تسلیت ایام سوگواری فاطمیه، اظهار کرد: هم اکنون 22 مدرسه علمیه خواهران در استان یزد شامل 17 مدرسه در مقطع سطح دو(کارشناسی) در همه شهرستان های استان، سه مدرسه علمیه در مقطع سه حوزوی(کارشناسی ارشد) در یزد، اردکان و میبد و دو مدرسه علمیه سطح چهارحوزه(دکترا) در یزد و میبد ویژه تحصیل بانوان طلبه ، فعال است.

وی از آغاز ثبت نام مدارس علمیه خواهران استان یزد ازسوم بهمن ماه جاری خبر داد و افزود: همه بانوان علاقه مند به تحصیل علوم دینی به ویژه در مقطع کارشناسی با دارا بودن مدرک دیپلم و یا کارشناسی دانشگاهی می توانند برای آگاهی از نحوه ثبت نام و شرایط پذیرش در همه شهرستان های استان به مدارس علمیه خواهران همان شهرستان و یا به سایت www.whc.ir مراجعه کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: شرایط تحصیل برای همه دارندگان مدارک دیپلم، کارشناسی وبالاترازدانشگاه و دانشجویان در حال تحصیل با رعایت شرط سنّی در دوره های حضوری کارشناسی در نوبت صبح(از شنبه تا چهارشنبه)، پاره وقت بدون شرط سنّی(سه روز در هفته در نوبت صبح یا عصر) و حتی شرایط تحصیل از راه دور هم با مدیریت قم برای علاقه مندان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، ظرفیت پذیرش سال جاری مدارس استان را 1492نفر واین تعداد  درمقطع کارشناسی هزار و 365 نفر، در مقطع کارشناسی ارشد 115نفر و مقطع دکترا 12 نفر اعلام کرد. وی افزود ظرفیت پذیرش در مرکز استان 710 نفر و درسایر شهرستانهای استان 782 نفر از سوی مدارس اعلام شده است.

 

* ظرفیت مدارس مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حوزوی یزد

وی مدارس مقطع کارشناسی یزد با یک گرایش ثابت و ظرفیت پذیرش 625 نفر را شامل مدارس علمیه سید الشهدا(ع) در بلوار پاسداران،  حضرت نرجس(س) در محمدآباد یزد، حضرت زینب کبری(س) در بلوار آزادگان آزادشهر، حضرت زینب(س)جنب پایانه مسافربری، الزهرا(س) واقع در خیابان سلمان فارسی، ریحانة الرسول در بلوار شهید صدوقی و محله خرمشاه و معصومیه(س) واقع در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد در بلوار جمهوری برشمرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، در خصوص نحوه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حوزه هم بیان کرد: تنها دارندگان مدرک سطح دو(کارشناسی) حوزه علمیه خواهران و یا دارندگان مدارک دانشگاههای امام صادق(ع)، شهید مطهری(ره) و المصطفی العالمیه می توانند در دوره کارشناسی ارشد حوزه علمیه خواهران ثبت نام کنند.

این مقام مسئول شرایط شرکت در مقطع دکترای حوزه خواهران را هم داشتن مدرک کارشناسی ارشد حوزوی عنوان کرد و گفت: هم اکنون دو مدرسه علمیه مقطع دکترای خواهران حوزوی در شهرستان های میبد و یزد با 43 طلبه درحال تحصیل در رشته های تفسیر تطبیقی به میزبانی میبد و فقه خانواده به میزبانی یزد فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تعداد طلاب در حال تحصیل مقطع کارشناسی ارشد را 308 نفر اعلام کرد و افزود: شهرستان های یزد، میبد و اردکان دارای مدارس خاصّ این مقطع هستند که برای سال تحصیلی جاری در رشته های فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، تفسیر و علوم قرآنی، کلام با گرایش امامت و مدرّسی ادبیات عرب ثبت نام می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی رویکرد تحصیل در مدارس علمیه خواهران را پژوهش محور، خانواده محور و اخلاق محور توصیف کرد و گفت: زنان خانه دار دارای فرزند و زنان شاغل بسیاری هم در دوره های پاره وقت این حوزه در حال تحصیل هستند.

 

*زمان برگزاری مصاحبه و آزمون ورودی های جدید مقاطع سیکل تا دکترا

وی زمان برگزاری مصاحبه ورودی های مقطع سیکل به دوره پیوسته دیپلم تا کارشناسی را از 22 اردیبهشت تا 28 تیرماه 97 اعلام کرد و افزود: مصاحبه متقاضیان دارای مدرک دیپلم و بالاتربرای تحصیل در مقطع کارشناسی هم از 22 اردیبهشت  تا اول شهریور 97 در محل مدرسه علمیه انتخابی متقاضی انجام می شود.

این مقام مسئول زمان اعلام نتایج نهایی دوره سیکل  را سوم مرداد 97 همزمان با میلاد آقا امام علی بن موسی الرضا(ع) و زمان اعلام نتایج نهایی دوره دیپلم  و بالاتر برای ورود به سطح کارشناسی را هم پنجم شهریور همزمان با میلاد حضرت امام علی النقی (ع) اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، زمان برگزاری آزمون ورودی داوطلبان سطح سه(کارشناسی ارشد) و سطح چهار حوزه (دکترا) را 14 اردیبهشت و تاریخ اعلام نتایج آن را 10خرداد 97 از طریق وبگاه www.whc.ir اعلام کرد و افزود: برگزاري مصاحبه علمی  مدارس علميه سطح سه و چهار از نهم تا 28 تیر 97  توسط مديريت هاي استانی و طبق هماهنگی قبلی برگزار خواهد شد که نتایج نهایی آن هشتم شهریور در وبگاه مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور اعلام می شود.

برپایه این گزارش، سال تحصيلی 98 - 1397 حوزه های علميه خواهران 31 شهریور سال 1397 رسماً آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha